Του Σάκη Μουμτζή
Στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος» δημοσιεύτηκε ένα άρθρο-συνέντευξη του κ. Θωμά Τσάτση. Αρθρο αποκαλυπτικό και συγκλονιστικό.
Συγκλονιστικό, γιατί αποκάλυπτε τον τρόπο με τον οποίο η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ μετέτρεψε την διάχυτη αγανάκτηση του 2011, σε ορμητικό ποτάμι που τον έφερε στην εξουσία.
Συγκλονιστικό, γιατί αποκάλυπτε πώς ένα αυθόρμητο και ασύντακτο ανθρώπινο συναίσθημα μετατράπηκε, υπό την πολιτική καθοδήγηση στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, σε συγκροτημένη δύναμη που διαμόρφωσε τα αποτελέσματα έξι συνεχόμενων εκλογικών αναμετρήσεων.
Μέσα από το συγκεκριμένο άρθρο-συνέντευξη, ένα στέλεχος της επικοινωνιακής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, αποδεικνύει πως η άνοδος του στην εξουσία δεν οφειλόταν στα μνημόνια, αλλά στην πολιτική εκμετάλλευση τους.
Από τις αποκαλύψεις προκύπτει πως μια δομημένη και οργανωμένη, κατά ιεραρχικό τρόπο, ομάδα, κάθε ημέρα αναλάμβανε την αποστολή να προβάλλει συγκεκριμένες θέσεις και να επιτεθεί σε συγκεκριμένους πολιτικούς αντιπάλους.
Εργο προβολής και αποδόμησης, συγχρόνως.
Αυτός ο τρόπος λειτουργίας της επικοινωνιακής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, δεν οφείλεται στην ιδεολογική και πολιτική φυσιογνωμία του. Αφορά την αντίληψη που έχει η ηγετική του ομάδα για την πολιτική πάλη.
Δηλαδή, η διάκριση, στον επικοινωνιακό τομέα, δεν είναι μεταξύ αστικών και μαρξιστικών κομμάτων, αλλά μεταξύ επαγγελματικά οργανωμένων κομμάτων και κομμάτων που προσεγγίζουν την επικοινωνία με τρόπο ερασιτεχνικό.
Αν η ύπαρξη πολιτικής γραμμής είναι εκ των ων ούκ άνευ, η διαχείρισης της επικοινωνίας της με τους πολίτες, είναι θέμα εξίσου σημαντικό. Και γι΄αυτό απαιτούνται τα απαραίτητα εργαλεία.
Απαιτούνται, τα εκατοντάδες στελέχη-αναμεταδότες που, μέσω χιλιάδων ανθρώπινων πομπών και ηχείων, θα στείλουν στους πολίτες τα μηνύματα που επέλεξε να προωθήσει η ηγεσία του κόμματος.
Ενα μήνυμα κάθε ημέρα, ένας στόχος, χιλιάδες τα εργαλεία επίτευξης του.
Με αυτήν την μέθοδο η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ στοχοποιούσε, μέσω διαδικτύου, τους πολιτικούς αντιπάλους της και τους υποστηρικτές τους. Αποδομούσε, οργανωμένα, τον λόγο τους.
Και η άλλη πλευρά τι κάνει; Αντιλήφθηκε πώς παίζεται το παιχνίδι στο διαδίκτυο; Εχει χαράξει μια συνεκτική επικοινωνιακή πολιτική;
Μήπως επαναπαύεται στις δημοσκοπικές διαφορές ασφαλείας;
Θέλω να πιστεύω — γιατί είμαι αισιόδοξο άτομο — πως τα αρμόδια στελέχη της Νέας Δημοκρατίας θα έχουν αντιληφθεί, πως δεν αρκεί ένα κόμμα να έχει πολιτική γραμμή που να επιβεβαιώνεται από τα γεγονότα.
Χρειάζεται αυτό να το καταλαβαίνουν και οι πολίτες. Και για να γίνει αυτό, θα πρέπει μεταξύ της ηγεσίας και του κόσμου, να μεσολαβήσουν χιλιάδες ιμάντες μεταβίβασης, που θα μεταφέρουν το μήνυμα με τρόπο απλό και εύληπτο.
Στην πολιτική, διαμορφωμένοι και, εκ πρώτης όψεως, αμετάκλητοι συσχετισμοί δυνάμεων, ανατρέπονται πολύ εύκολα, αν η μια πλευρά ολιγωρεί και η άλλη παλεύει.
Ο λαγός και η χελώνα.
Πολύ απλά, φαίνεται, εκ του αποτελέσματος και εκ του προαναφερθέντος άρθρου, πως ο πρωινός καφές στον ΣΥΡΙΖΑ, παράγει αποτελέσματα. Ενα κόμμα του 4%, με οργανωμένη καθημερινή δουλειά εκατοντάδων ανθρώπων, έφτασε στον θάλαμο της εξουσίας.
Η Ιστορία έχει αποδείξει πως η πορεία προς την εξουσία δεν είναι ούτε ευθύγραμμη, ούτε στρωμένη με ρόδα. Απαιτεί σκληρή δουλειά, ιεραρχικά δομημένη, μια δουλειά όπου — καλώς ή κακώς — είναι αποδεκτά όλα τα χτυπήματα.
Ας ελπίσουμε πως η Νέα Δημοκρατία βρίσκεται στον σωστό δρόμο.