Ο Τσίπρας και τα λερωμένα τζάμια της γειτόνισσας

Ο Τσίπρας και τα λερωμένα τζάμια της γειτόνισσας

Της Μυρένας Σερβιτζόγλου*

σΣτην Μαλβίνα Κάραλη άρεσε μία ιστορία που της είχε μάθει η γιαγιά της. Μία γυναίκα φώναξε τον άνδρα της στο παράθυρο για να του δείξει πόσο βρώμικα είναι τα τζάμια της γειτόνισσας, αλλά εκείνος της απάντησε: «Τα τζάμια της γειτόνισσας σου φαίνονται βρώμικα γιατί τα βλέπεις μέσα από τα δικά σου λερωμένα τζάμια». Αυτή τη γυναίκα που προέβαλλε τη δυστυχία της στα τζάμια του απέναντι σπιτιού, θυμίζουν τα τελευταία τουίτς και ποστς του Αλέξη Τσίπρα. Ο πρωθυπουργός εν όψει των τεσσάρων εκλογών και με αρνητικές δημοσκοπήσεις στα χέρια έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα προκειμένου να δείξει σε όλους πόσο βρώμικα είναι τα τζάμια του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Το Μαξίμου έχει έρθει σε επαφή με μεγάλη εταιρεία του εξωτερικού, με μακρά και διεθνή εμπειρία, προκειμένου να αναλάβει εξ ολοκλήρου τον διαδικτυακό προεκλογικό αγώνα, που θα βασίζεται σε επιτυχημένη και δοκιμασμένη συνταγή στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Το κυβερνητικό επιτελείο κρίνει ότι έτσι θα κλείσει την ψαλίδα, και θα ανακτήσει την πάλαι ποτέ κυριαρχία στα social media και τις ψήφους από τον χώρο της κεντροαριστεράς. Καθώς το αφήγημα της εξόδου από τα μνημόνια δεν μπορεί πλέον να σταθεί μετά την άρνηση των δανειστών για εκταμίευση της τελευταίας δόσης του ενός δισ., εστιάζουν στη δημιουργία κλίματος πόλωσης, στο «κατεστημένο, τη διαπλοκή και τα ακραία στοιχεία» της Νέας Δημοκρατίας.

Όμως, ο κύριος λόγος για τον οποίο ο Τσίπρας θα έρθει αντιμέτωπος με εξαιρετικά δυσάρεστα αποτελέσματα σε όλες τις επικείμενες εκλογές, είναι γιατί δεν ασχολείται με τα δικά του τζάμια. Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ μετά την εκλογική τους νίκη άλωσαν τον κυβερνητικό μηχανισμό και τη δημόσια διοίκηση με μένος ιεροεξεταστή και αλαζονεία τιμωρού. Άνθρωποι που δεν είχαν καμία γνώση ή εμπειρία βρέθηκαν σε θέσεις εξαπολύοντας ανίερο πόλεμο κυρίως σε ενεργούς και επιτελικούς κλάδους. Όλη αυτή η πολεμική, τα καψόνια και η εκδικητικότητα, έως ότου αναλάβουν οι ίδιοι τις θέσεις που κανιβάλιζαν, έως ότου αποκτήσουν οι ίδιοι τους μισθούς που χλεύαζαν και τα προνόμια που κατήγγειλαν. Σε κάθε περίπτωση, η ίδια πανομοιότυπη μανιέρα.

«Αυτό που καταγγέλλουμε αποτελεί αντικείμενο συγκαλυμμένης λατρείας», έγραφε ο Κωστής Παπαγιώργης συνοψίζοντας το ήθος, την πρακτική και την εξέλιξη των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ κατά την τετραετή διακυβέρνηση της χώρας. «Θέλει πολύ μυαλό για να μη μοιάσεις αυτό που κοροϊδεύεις» καθώς «τα μεγάλα όχι και οι μεγάλες αρνήσεις γίνονται κοτρόνες που τις λουζόμαστε κατακέφαλα».

Ο Παναγιώτης Καρκατσούλης, καθηγητής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, βραβευμένος το 2012 με το «Διεθνές Βραβείο Δημόσιας Διοίκησης» και υποψήφιος βουλευτής με το ΚΙΝΑΛ, τονίζει ότι προκειμένου ο ΣΥΡΙΖΑ να διασφαλίσει την επανεκλογή του δεν διστάζει να τινάξει κάθε δημοσιονομικό προγραμματισμό στον αέρα, να διακινδυνεύσει την εκταμίευση της δόσης από τους δανειστές και να διαιωνίσει το πελατειακό μοντέλο κρατικών προσλήψεων. «Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δημιούργησε, μόνο σ' ένα χρόνο το 2017, 62 τέτοιες νέες δομές. Σ'' αυτές "καρφώνονται" οι θέσεις που θα καλυφθούν όταν θα κρίνει ο ρουσφετοπράκτης πολιτικός. Συνήθως, αυτό γίνεται όταν πλησιάζουν εκλογές». Και συνεχίζει: «Η τελευταία ενημέρωση της απογραφής, τον Οκτώβριο 2018, μας δείχνει ότι από τις 657.584 δημοσίους υπαλλήλους που είχαμε τον Δεκέμβριο 2014 έχουμε αναρριχηθεί στους 730.793».

Ευχής έργον θα ήταν η εταιρεία που θα προσλάβει ο ΣΥΡΙΖΑ για την προεκλογική του καμπάνια, να τους συμβουλεύσει να ασχοληθούν με τα δακτυλικά αποτυπώματα και τους ρύπους στα δικά τους τζάμια. Και να τους εξηγήσει ότι τα δικά τους τζάμια, δεν είναι σε καμία περίπτωση οι τζαμαρίες του Μαξίμου. Αυτές, για όσο το πολίτευμα στη χώρα παραμένει δημοκρατικό, ανήκουν στον κυρίαρχο λαό και όχι στους εκάστοτε ενοίκους.

* Η κ. Μυρένα Σερβιτζόγλου είναι ακόλουθος Τύπου.