Για δεκαετίες, τα τριτοκοσμικά ελληνικά τραίνα επιβάρυναν τον Έλληνα φορολογούμενο με δισεκατομμύρια ευρώ! Μόνο το τελευταίο χρέος που κατέγραψε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ – επιβάρυνε φυσικά το δημόσιο ταμείο για να πουληθεί η εταιρεία-, χωρίς να υπολογίσουμε τα υπόλοιπα που απορροφήθηκαν στο παρελθόν, από το κράτος. Απλά, θυμίζω ένα ρεαλιστικό υπολογισμό- δεν είναι χιούμορ- που είχε κάνει παλιά, ο Στέφανος Μάνος, υποστηρίζοντας ότι θα ήταν πιο οικονομικό ο ΟΣΕ να μετακινεί τους επιβάτες του με ταξί παρά να λειτουργεί το δίκτυο των υπηρεσιών του..!
Το διαχρονικό καρκίνωμα του ΟΣΕ αποτελεί το χαρακτηριστικό δείγμα μιας σειράς υπηρεσιών, θεσμών, προϊόντων και οργανισμών του ελληνικού Δημοσίου που επέμεναν επί δεκαετίες να υφίστανται στο όνομα του ελληνικού κράτους αλλά εις βάρος των πολιτών. Με λίγα λόγια, χρησιμοποιούσαν τις εγγυήσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας για να εξυπηρετούν ομάδες συμφερόντων και όχι την ελληνική κοινωνία.
Στις 13 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε συντονισμένη επιχείρηση της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά την οποία συνελήφθησαν στελέχη του ΟΣΕ για κλοπή - απάτη στα πλαίσια εργολαβίας εκποίησης άχρηστου υλικού. Το σημαντικό στην υπόθεση είναι ότι ένας από τους συλληφθέντες είναι υψηλά ιστάμενο στέλεχος σε νευραλγικό πόστο που αφορά στην ασφάλεια της λειτουργίας του οργανισμού. Πληροφορίες λένε ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος ήταν επιλογή της σημερινής διοίκησης η οποία τον επέβαλε, εκτοπίζοντας άλλους παλαιότερους συναδέλφους, μετά από πιέσεις που τους ασκήθηκαν σχετικά με την διαχείριση εργολαβιών.
Μετά από τα παραπάνω, εκτός από τα σημαντικά δικαστικά, πολιτικά και ηθικά θέματα που προκύπτουν δημιουργούνται και πρακτικά ζητήματα καθώς ο συγκεκριμένος τομέας που ήδη παρουσίαζε σημαντικά προβλήματα παραμένει ουσιαστικά αδιοίκητος.
Τζίρος εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, ακριβά αυτοκίνητα, εταιρίες στη Βουλγαρία, λαδώματα και διαφθορά που άγγιζε τη ραχοκοκαλιά του ΟΣΕ, συνθέτουν το σκηνικό της μαφίας που «συνεργάζονταν» με τους Ρομά.
Το ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ άλλαξε χέρια μετά από δεκαετίες, θα φέρει στο φως και άλλες αποκαλύψεις στο μέλλον. Σταδιακά, χάνεται το «ηθικό πλεονέκτημα» που άπλωνε το πέπλο προστασίας του ελληνικού κράτους και οι Ιταλοί δεν έχουν καμία διάθεση να συμπράξουν σε κάλυψη στελεχών του ΟΣΕ. Μέχρι στιγμής, οι δύο φορείς μοιάζουν να μην επικοινωνούν αλλά οπωσδήποτε, το κλίμα που άλλαξε στον έναν θα επηρεάσει και τον άλλον.
Βέβαια, η σιδηροδρομική «περιπέτεια» στην Ελλάδα είναι μοιρασμένη σε πέντε διαφορετικά επεισόδια, έτσι ώστε να μην έχει ποτέ το ένα επίδραση στην εξέλιξη του άλλου, και να δίνει την δυνατότητα σε όλους να καλύπτονται από την κρατική «μέριμνα»... Ο ΟΣΕ είναι υπεύθυνος για την εύρυθμη λειτουργία της υποδομής τραίνων και δικτύου. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι υπεύθυνη μόνο για τη χρήση της υποδομής, δηλαδή γραμμών, υλικών και τραίνων. Η ΕΕΣΣΤΥ είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. Η ΓΑΙΟΣΕ είναι υπεύθυνη για την ακίνητη περιουσία και η ΕΡΓΟΣΕ για την επίβλεψη των έργων!
Παρόλα αυτά, την προηγούμενη Τετάρτη, έγινε ένα πρώτο βήμα που μπορεί να ξετυλίξει το κουβάρι και για άλλες «αμαρτίες» στο μέλλον. Ο ΟΣΕ υπήρξε μαζί με την ΔΕΗ, το τεράστιο βαρέλι χωρίς πάτο, που ρουφούσε τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου και αύξανε το χρέος, για δεκαετίες. Με τόσα ποσά που ξοδεύτηκαν εκεί, θα έπρεπε να έχουμε καλύτερα τραίνα και από αυτά της Ιαπωνίας!
Και κάτι τελευταίο. Κάποιοι από τους υψηλά ιστάμενους συλληφθέντες, μεταξύ άλλων, ανέλαβαν τις θέσεις τους μετά από την επιθυμία της σημερινής διοίκησης, από τον περασμένο Αύγουστο, και εν γνώσει του υπουργού Σπίρτζη. Υποθέτω ότι δεν ήξεραν για τις ύποπτες «δραστηριότητες» των «ημετέρων» τους αλλά τώρα που αποκαλύφθηκε η απάτη οι προϊστάμενοί τους δεν είναι υπόλογοι για τις επιλογές τους; Βέβαια, όταν κάποτε, γίνει η δίκη δεν θα είναι πλέον κυβέρνηση για να απολογηθούν.
Βλέπεις τώρα δεν μπορούμε να δημοσιεύσουμε και ονόματα...