Ο κλάδος του Gaming, όπως ονομάζεται ο ευρύτερος κλάδος των βιντεοπαιχνιδιών, παρουσιάζει εκθετικούς ρυθμούς ανάπτυξης καθώς πρωταγωνιστεί στη παγκόσμια σκηνή των μορφών διασκέδασης. Η μετατόπιση του ενδιαφέροντος στα διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια, πιστοποιείται και από την συνεχή πτώση των πωλήσεων των παιχνιδιών μέσω δισκεττών, που χρησιμοποιούσαν οι περίφημες παιχνιδομηχανές.
Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, όπως είναι οι υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας 5ης γενεάς, οι γνωστές και ως 5G, έχουν αλλάξει όλο το επιχειρηματικό μοντέλο των εταιρειών που κατασκευάζουν αυτά τα παιχνίδια. Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο δημιουργεί παιχνίδια που παίζονται online, αλλά και σε περιβάλλον κινητής τηλεφωνίας (mobile), αφού οι εταιρείες έχουν διαπιστώσει ότι ο αριθμός των χρηστών αυξάνεται διαρκώς. Συμπεριλαμβάνοντας πλέον και ενήλικες που παίζουν με τα βιντεοπαιχνίδια, όχι μόνο στον ελεύθερο χρόνο τους, αλλά και κατά την διάρκεια των μετακινήσεων τους στα μέσα μαζικής μεταφοράς και κατά διάρκεια της αναμονής τους σε διάφορους χώρους και αλλού.
Πολλά παιχνίδια είναι πλέον διαθέσιμα μέσω δωρεάν εκδόσεων. Όμως οι πηγές εσόδων των εταιριών σε αυτές τις περιπτώσεις, έχουν μετατοπιστεί στις αναγκαστικές αγορές “απαραίτητων εργαλείων” στις οποίες προβαίνουν οι παίκτες, για να κινηθούν με επιτυχία στις πίστες και στις δοκιμασίες των παιχνιδιών. Αγοράζουν όπλα, συμμαχίες, συνέταιρους, λύσεις σε γρίφους με σκοπό να αναδειχθούν νικητές στα παιχνίδια που συμμετέχουν. Και όλες αυτές οι συναλλαγές παργματοποιούνται ψηφιακά.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις επιτρέπουν την πρόσβαση σε αυτά τα παιχνίδια, σχεδόν από παντού. Οι δυνατότητες αυτές αυξάνονται ακόμα περισσότερο, καθώς τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας και τα λεγόμενα e-Sports, προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους χρήστες που αναζητούν μικρές στιγμές διαλείμματος, χαράς και παιχνιδιού κατά τη διάρκεια μιας βεβαρυμμένης εργασιακής καθημερινότητας.
Σήμερα, περισσότερα από τα μισά κινητά τηλέφωνα που λειτουργούν στις ΗΠΑ, κατεβάζουν (κάνουν download) και χρησιμοποιούν παιχνίδια σε καθημερινή βάση. Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς των online video games, εκτιμάται ότι προσέγγισε μέσα στο 2019 τα $150 δισ., σύμφωνα με έρευνα της Goldman Sachs.
Το γεγονός πως ο χρήστης των παιχνιδιών, δεν θα πρέπει να μεταβεί σε φυσικό κατάστημα για να αγοράσει το κουτί και τη δισκέττα, αλλά θα προβεί στην αγορά του παιχνιδιού, από το κινητό του, πληρώνοντας μέσω μιας fintech εφαρμογής, έχει αλλάξει όλη την ιστορία, το παρόν και το μέλλον των βιντεοπαιχνιδιών. Και θα προβεί στην αγορά, αφού έχει δοκιμάσει ίσως και δωρεάν το παιχνίδι και το έχει συγκρίνει με δεκάδες αντίστοιχα παιχνίδια, μέσω ειδικών εφαρμογών του κινητού του.
Ο μισός τζίρος των βιντεοπαιχνιδιών, καλύπτεται πλέον από mobile games στο κινητό τηλέφωνο. Αυτό ο τζίρος που ξεκίνησε από το 0, μέσα σε 10 χρόνια έφτασε τα $75 δισ. και αναμένεται ότι σύντομα θα αποτελεί τα 2/3 των συνολικών εσόδων της παγκόσμιας βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών. Ταυτόχρονα με την ανάπτυξη της αγοράς των βιντεοπαιχνιδιών, αναπτύσσεται και μια παράλληλη διαφημιστική αγορά που κινείται εν παραλλήλω, με τα δωρεάν και τα συνδρομητικά παιχνίδια.
Απευθύνεται σε μια νέα αγορά χρηστών, που μπορεί να μην έχουν πρόσβαση γρήγορου διαδικτύου στην οικία τους, ή να μην έχουν καν τηλεφωνική σύνδεση, όπως συμβαίνει σε περιοχές της Αφρικής. Είναι μια αγορά που βασίζεται στο 5G και στην διάθεση των πολιτών να ξεφεύγουν από την καθημερινότητα.
Στην χώρα μας, υπάρχουν αρκετά γραφεία και εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην δημιουργία γραφικών για παιχνίδια, αλλά και στον σχεδιασμό και στον προγραμματισμό ολόκληρων παιχνιδιών. Υπάρχουν επίσης γραφεία που κατασκευάζουν βιντεοπαιχνίδια, προσφέροντας την δυνατότητα στον παίκτη που θα κερδίσει ένα τρόπαιο, ή που θα περάσει σε μια άλλη πίστα, να εξαργυρώσει την επιτυχία του. Πως την εξαργυρώνει; Κερδίζοντας παράλληλα με το παιχνίδι, μια έκπτωση στο αγαπημένο του αναψυκτικό ή στον καθημερινό του καφέ ή σε κάποιο take away ή κάποια προσφορά σε ένα πολυκατάστημα. Έτσι ο καταναλωτής και διασκεδάζει και επιβραβεύεται. Και αυτό γίνεται με την ανάπτυξη ειδικών εφαρμογών, που δένουν τα παιχνίδια με διαφημιστικές καμπάνιες τρίτων.
Ο ψηφιακός κόσμος των βιντεοπαιχνιδιών, προσφέρει χρυσές επενδυτικές ευκαιρίες και ευκαιρίες επαγγελματικής καριέρας. Υπάρχουν δεκάδες εταιρικά σχήματα που αναπτύσσουν εφαρμογές παιχνιδιών. Και υπάρχουν δεκάδες εξειδικευμένοι μηχανικοί πληροφορικής που εργάζονται για λογαριασμό ξένων εταιριών, εκ του μακρόθεν. Και αυτά όλα, δεν συμβαίνουν κάπου μακριά. Συμβαίνουν και στην Ελλάδα.
Ο αρθρογράφος είναι οικονομικός αναλυτής, με ειδίκευση στο σχεδιασμό σύνθετων επενδυτικών στρατηγικών.
Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο της στήλης, είναι καθαρά ενημερωτικό και πληροφοριακό και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση επενδυτική συμβουλή, ούτε υποκίνηση για συμμετοχή σε οποιαδήποτε συναλλαγή. Ο αρθρογράφος δεν ευθύνεται για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.