Μετά από το σχέδιο στήριξης του τουρισμού ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν αναμένεται να ανακοινώσει ένα σχέδιο στήριξης των αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω των επιπτώσεων του κορονοϊού.
«Ο πρόεδρος θα ανακοινώσει ένα σχέδιο για την στήριξη των κατασκευαστών αυτοκινήτων της χώρας τις επόμενες ημέρες. Τις λεπτομέρειες θα τις εξηγήσει ο ίδιος κατά την συνέντευξη τύπου», ανέφερε Υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ.
Το ρεπορτάζ της εφημερίδας Le Parisien αναφέρει ότι θα υπάρξουν κίνητρα αγοράς αυτοκινήτου ανάλογα με το εισόδημα των νοικοκυριών, μπόνους για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και άλλα επιπλέον κίνητρα.
Η επικείμενη ανακοίνωσή του σχεδίου από τα Ιλίσια Πεδία έρχεται με φόντο την δήλωση του Λεμέρ ο οποίος υποστήριξε ότι η Renault αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης, χωρίς κρατική στήριξη.
Η εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει λεπτομέρειες ενός σχεδίου μείωσης του κόστους για εξοικονόμηση 2 δισ. ευρώ σε έξοδα τα επόμενα δύο χρόνια. Τα έσοδα του πρώτου τριμήνου μειώθηκαν 19% στα 10,1 δισ. ευρώ με τις πωλήσεις στην Ευρώπη να πέφτουν 36% λόγω της πανδημίας.
Μεταξύ των επιλογών που εξετάζονται είναι το κλείσιμο αρκετών εργοστασίων μικρών εξαρτημάτων στη Γαλλία και αυτό στη Ντιέπ της Γαλλίας, αλλά και παύση εργασιών στο ιστορικό εργοστάσιο Φλιν έξω από το Παρίσι, αν και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για άλλες χρήσεις.
Ο Λεμέρ πρόσθεσε ότι ο πρόεδρος της Renault Group Ζαν Ντομινίκ Σεναρ εργάζεται σκληρά για το νέο σχέδιο στρατηγικής έχοντας την υποστήριξη της γαλλικής κυβέρνησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η άλλη μεγάλη βιομηχανία του κλάδου η PSA (Peugeot, Citroen) ανακοίνωσε προ μηνός ότι εξασφάλισε δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ για να ενισχύσει την οικονομική της θέση καθώς η πανδημία του κορονοϊού πλήττει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Oι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας έχουν μερίδιο 8.3% στην παγκόσμια αγορά, σύμφωνα με τον γαλλικό σύνδεσμο που αντιπροσωπεύει τους κατασκευαστές. Περίπου 250.000 Γάλλοι εργάζονται σε εργοστάσια εταιρειών όπως η Citroen, Peugeot, Renault και άλλων μικρότερων κατασκευαστών όπως η Alpine, η Aixam και η Microcar. Συνολικά τα γαλλικά εργοστάσια παράγουν πάνω από 7 εκατομμύρια οχήματα κάθε χρόνο.