«Μπαίνεις στο νοσοκομείο, για να κάνεις μια σημαντική εγχείρηση και ο ιατρός σημειώνει στο εξιτήριο, ότι πρέπει να παραμείνεις κλινήρης για δεκαπέντε ημέρες. Ακολούθως, λαμβάνεις την σχετική άδεια ασθενείας από την Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού της εταιρείας, που εργάζεσαι. Όλα καλά; Και βέβαια, όχι!
Διότι έφτασε η στιγμή να αντιμετωπίσεις το τέρας του ΕΦΚΑ, το οποίο συντηρείς με τις ασφαλιστικές σου εισφορές, δηλαδή με το εισόδημα σου. Μπαίνεις στο e-ΕΦΚΑ, διότι το πρώτο που υποθέτεις, είναι ότι οι υπηρεσίες για την παροχή του επιδόματος ασθενείας, προφανώς και θα είναι ηλεκτρονικές, λόγω της ιδιαιτερότητας της κατάστασης, αφού ως κλινήρης είναι αδύνατον να πας να στηθείς στις ουρές. Όμως, όχι. Η διαδικασία για την πληρωμή του επιδόματος ασθενείας δεν υποστηρίζεται ηλεκτρονικά, διότι προφανώς ο ΕΦΚΑ θεωρεί πως ενώ έχεις πάρει άδεια ασθενείας ακολουθώντας τις οδηγίες του ιατρού, είσαι μια χαρά για να πας να στηθείς στην ουρά.
Τηλεφωνείς σε ταξί, σέρνεσαι στο πίσω κάθισμα για να παραμείνεις σχετικά ξαπλωμένος και πηγαίνεις στο Τοπικό Υποκατάστημα Μισθωτών Αττικής-Αθηνών-Βορείου Τομέα, μπας και βγάλεις άκρη. Αδύνατον. Όλα κλειστά. Οι κλειστές πόρτες βρίθουν ανακοινώσεων του τύπου «όλες οι συναλλαγές που υποστηρίζονται ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του EΦΚΑ διενεργούνται αποκλειστικά ηλεκτρονικά και δεν εξυπηρετούνται στις οργανικές θέσεις». Λες και κάποιος που μπορεί να διεκπεραιώσει ηλεκτρονικά το αίτημα του, επιθυμεί να χάσει τον χρόνο του, επισκεπτόμενος τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ.
Η επόμενη ανακοίνωση αναφέρει, ότι μπορείς να υποβάλλεις το αίτημα σου είτε ηλεκτρονικά, είτε τηλεφωνικά. Και μάλιστα αναφέρονται στην ανακοίνωση 6 (ολογράφως έξι) τηλεφωνικοί αριθμοί, μέσω των οποίων μπορείς να κανονίσεις την ημέρα και την ώρα της προσέλευσης σου. Επιστρέφεις στο σπίτι, ξαπλώνεις σύμφωνα με τις οδηγίες του ιατρού και αφού στείλεις το email με το αίτημα σου, αρχίζεις να τηλεφωνείς στους 6 τηλεφωνικούς αριθμούς του Τοπικού Υποκαταστήματος του ΕΦΚΑ. Από τον χειριστή των email του ΕΦΚΑ, δεν λαμβάνεις καν τη τυπική απάντηση, ότι «λάβαμε το αίτημα σας, το επεξεργαζόμαστε και σύντομα θα σας απαντήσουμε». Όσον αφορά στην τηλεφωνική επικοινωνία με το τοπικό κατάστημα, όλοι οι αριθμοί παραμένουν κατειλημμένοι καθ’ όλο το οκτάωρο. Μα τι κάνουν όλοι αυτοί οι υπάλληλοι, όλη την ημέρα κλεισμένοι πίσω τις πόρτες;
Οι ημέρες κύλησαν και έφτασε η στιγμή να επιστρέψεις στην εργασία σου. Όμως εξακολουθείς να χάνεις την ώρα σου τηλεφωνώντας στο τοπικό υποκατάστημα του ΕΦΚΑ και περιμένοντας από τον e-ΕΦΚΑ ματαίως να σου απαντήσει, για το πότε θα σου ορίσει συνάντηση για να διεκπεραιώσει το αίτημά σου για το επίδομα ασθενείας. Κάτι που θα μπορούσε να διεκπεραιωθεί ηλεκτρονικά, αφού αφορά στις τυπικές διαδικασίες ανάμεσα στις Διευθύνσεις Ανθρώπινου Δυναμικού των επιχειρήσεων και των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ. Ο δε ασθενής προσκομίζει απλώς, το εξιτήριο του νοσοκομείου και περνά από έλεγχο.
Για να ομολογήσω την αμαρτία μου, δεν καλούσα όλες αυτές της ημέρες, μόνο τα 6 (ολογράφως έξι) τηλέφωνα που έγραφε η ανακοίνωση έξω από τα γραφεία του Τοπικού Υποκαταστήματος. Αλλά και τα 24 (ολογράφως είκοσι τέσσερα) τηλέφωνα που βρήκα στο διαδίκτυο, από τον διευθυντή μέχρι τους προϊστάμενους και τους υπαλλήλους. Άδικα όμως, όπως φάνηκε εκ του αποτελέσματος.
Εν τω μεταξύ και μέχρι να μπορέσω να επικοινωνήσω με τον ΕΦΚΑ ή να μου απαντήσει ηλεκτρονικά, έχω σημαντική απώλεια εισοδήματος την οποία προκαλεί η ουσιαστική άρνηση του ΕΦΚΑ να ανταποκριθεί στον ρόλο του.
Με αφορμή τη δική μου χειρουργική επέμβαση, θα έλεγα ότι ο ΕΦΚΑ χρειάζεται επειγόντως μεταμόσχευση εγκεφάλου, μπας και αλλάξει ο τρόπος που αντιμετωπίζει τους ασφαλισμένους, που είναι και οι χρηματοδότες του.
Σας ευχαριστώ προκαταβολικά για την δημοσίευση του σημειώματος μου».