Του Νότη Μηταράκη*
Παραμονές του Πάσχα, ο Πρωθυπουργός και οι υπουργοί του έκοψαν κορδέλες στους δρόμους και πανηγύρισαν για τα 1,2 δισ. της Fraport. Η εικόνα αυτή της ευφορίας έρχεται σε αντίθεση με τη μέχρι σήμερα στάση τους απέναντι στα έργα και στις ιδιωτικοποιήσεις. Πόσα δάκρυα έριξαν οι υπουργοί και οι κυβερνητικοί βουλευτές, πάνω στις συμβάσεις της Cosco, του Ελληνικού, της Fraport; Έδιωχναν τους επενδυτές και καλούσαν σε «αντάρτικο» κατά των ιδιωτικοποιήσεων. Σήμερα επαίρονται και χαμογελούν για να βγάζουν φωτογραφίες, καπηλευόμενοι στην ουσία το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης, έχοντάς το μάλιστα λοιδορήσει.
Τα έργα του σήμερα είναι όλα έργα της κυβέρνησης Σαμαρά της διετίας 2012-2014. Ο σχεδιασμός, οι διαγωνιστικές διαδικασίες, οι πηγές χρηματοδότησης. Με λίγα λόγια, όλη η σκληρή δουλειά είχε γίνει εκείνη την περίοδο. Μπήκαν χρήματα στα ταμεία του κράτους, αλλά πρωτίστως αποκαταστάθηκε η αξιοπιστία της χώρας ως φιλική προς τις επενδύσεις και μπήκαν βάσεις για το αναπτυξιακό μέλλον.
Το Ελληνικό, ο αγωγός TAP, η ανακεφαλαιοποίηση της Eurobank από στρατηγικούς επενδυτές του εξωτερικού ήταν συμφωνίες εκείνης της περιόδου αξίας σχεδόν 10 δις €. Να προσθέσουμε σε αυτά: Cosco, 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ΔΕΣΦΑ (που ναυάγησε εξαιτίας των καθυστερήσεων και των ιδεοληψιών της κυβέρνησης), ΟΠΑΠ. Μέσα σε 22 μήνες, η Ελλάδα προσέλκυσε επενδύσεις (ολοκληρωμένες ή σε εξέλιξη) σχεδόν 38 δισ. Ο Αναπτυξιακός νόμος δούλευε – μόνο το 2014 έγιναν αιτήσεις για ένταξη συνολικού ύψους σχεδόν 4 δις Ευρώ. Οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, τα γνωστά ΣΔΙΤ, με τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ιδεολογικές και άλλες διαφωνίες, προσέθεσαν άλλα 2 δισ. σχεδόν και τα έργα fast track επιπλέον 1,5 δισ. Το 2014 και αφού είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία η δημοσιονομική προσαρμογή, η κυβέρνηση προχώρησε σε μειώσεις ασφαλιστικών εισφορών, μείωση ΦΠΑ στην εστίαση και τη φορολογία των επιχειρήσεων: τα πολυσυζητημένα «κίνητρα» για επιχειρήσεις και επενδύσεις είχαν γίνει πράξη.
Η κυβέρνηση έδωσε ονόματα στις σήραγγες των αυτοκινητοδρόμων. Ξεχνάει όμως ότι η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων είναι και αυτό έργο της κυβέρνησης Σαμαρά. Οι συμφωνίες με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για χρηματοδότηση τμημάτων των μεγάλων οδικών αξόνων ήταν αυτές που «ξεκλείδωσαν» τα έργα και έγιναν το 2014. Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Νέα Οδός, Κεντρική και Ολυμπία Οδός με προϋπολογισμό 5,5 δισ. Τότε βέβαια η Αυγή είχε πρωτοσέλιδα ότι δίνονται λεφτά στους μεγαλοεργολάβους, σήμερα λέει ότι παραδίδονται ασφαλείς δρόμοι…
Πρέπει επιτέλους να αποκατασταθεί η αλήθεια:
Τον Ιούνιο του 2012, αναλάβαμε τη διακυβέρνηση σε μια χώρα που βρισκόταν αποκλεισμένη από τις αγορές και με το ένα πόδι έξω από το Ευρώ και την Ε.Ε, οι καταθέσεις έφευγαν από τις τράπεζες, η οικονομία ήταν για τέταρτη χρονιά σε ύφεση έχοντας χάσει σχεδόν το 20% του ΑΕΠ της από το 2008, και η ανεργία ανέβαινε διαρκώς.
Όταν τον Ιανουάριο του 2015 ο Σαμαράς παρέδωσε τη διακυβέρνηση, παρέδωσε μαζί και τη χώρα να έχει πετύχει για πρώτη φορά πρωτογενές πλεόνασμα, να έχει επιστρέψει σε ανάπτυξη, να έχει κάνει την πρώτη πετυχημένη απόπειρα εξόδου στις αγορές, η ανεργία είχε αρχίσει να αποκλιμακώνεται και κανείς δεν αμφισβητούσε τη θέση της Ελλάδας στην Ε.Ε. και το Ευρώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα δρέπει εν πολλοίς τους καρπούς των κόπων του Σαμαρά και της κυβέρνησης του. Και φυσικά τις θυσίες του ελληνικού λαού της περιόδου 2012-2014. Την ίδια στιγμή μας φορτώνει νέο λογαριασμό 12,5 δισ. (x12 mail Χαρδούβελη!), επειδή διαπραγματεύτηκε «περήφανα» και διέσυρε τη χώρα διεθνώς.
* Ο κ. Νότης Μηταράκης είναι Βουλευτής Χίου, Νέα Δημοκρατία.