Του Ανδρέα Ζαμπούκα
Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το μοναδικό κόμμα της Μεταπολίτευσης του οποίου η βάση της ιδεολογίας του ήταν εξαρχής «πάμε να τους τα πάρουμε»! Είναι επίσης το πρώτο κόμμα που φτάνει στην εξουσία με την σημαία «τους τα παίρνουμε με ένα άρθρο και έναν νόμο και τα πίνουμε στην υγειά σας».
Θα μου πεις τώρα δεν είναι η πρώτη φορά. Ότι η λαίλαπα του ΠΑΣΟΚ το ΄80 ήταν χειρότερη. Κι όμως, υπάρχει μια μικρή διαφορά. Ότι το χρήμα τότε έρεε από τα ευρωπαϊκά ταμεία και το χρέος δεν είχε πιάσει ταβάνι. Ενώ τώρα, το να κάνεις παιχνίδι πάνω στο ημιθανές σώμα της οικονομίας είναι τουλάχιστον εξοργιστικό.
Προσέξτε τι γίνεται με τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για να καταλάβετε σε ποιο σουρεαλιστικό σκηνικό παίζουμε το ρόλο του ηλίθιου.
Στη Θεσσαλονίκη, δεν το συζητάμε καν. Με το που ανέλαβε ο πατέρας Παππάς, τίναξε αμέσως την μπάνκα στον αέρα. Εξαφανίστηκαν οι ελεγκτές στα λεωφορεία, χάθηκαν τα εισιτήρια και σιγά σιγά όλα έγιναν ελεύθερα. Ο λογαριασμός ακόμα δεν έχει έρθει αλλά τον περιμένουμε...
Στην Αθήνα τώρα, το έλλειμμα στην «Αττικό Μετρό Α.Ε.» έφτασε τα 98.529.000 ευρώ! Η ΔΕΚΟ έχει 440 εργαζόμενους και παρέχει υπηρεσίες για τις οποίες τα εκατομμύρια των πολιτών της Αθήνας θα έπρεπε να πληρώνουν εισιτήριο. Η «Αττικό Μετρό», που παίρνει ένα 8% από τις εισπράξεις των εισιτηρίων της ΣΤΑΣΥ και ξοδεύει τα έσοδα για υπέρογκες δαπάνες με αποτέλεσμα να έχει τεράστιο έλλειμμα παρά την επιχορήγηση των 250 εκατ. ευρώ που παίρνει από το κράτος!
Από τις δαπάνες αυτές ο μισθοί των 440 εργαζομένων κοστίζουν 13,32 εκατ. ευρώ για το 2018. Κατά μέσο όρο δηλαδή η μισθοδοσία ανά απασχολούμενο σε μια ελλειμματική ΔΕΚΟ με άνοιγμα 98,5 εκατομμύρια ευρώ είναι στα 2.522 ευρώ το μήνα!!
Πόσες λεπτομέρειες να αναζητήσεις ακόμα για να καταλάβεις τη μεγάλη απάτη εις βάρος του προϋπολογισμού; Και στο κάτω κάτω, δεν είναι ο καθένας μας λογιστής για να υπολογίζει τα εκατομμύρια που ο κ. Σπίρτζης κερνάει στον λαό της ΑΘήνας. Παίρνοντάς τα όμως με τόκο, από την άλλη τσέπη την ανοιχτή...
Στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η πλειοψηφία των επιβατών δεν πληρώνει εισιτήριο. Και καλά κάνει, αφού δεν υπάρχει άνθρωπος να το ζητήσει. Ούτε ελεγκτής να το επιβάλλει. Ξοδεύτηκαν τεράστια ποσά για να μπουν οι μπάρες στους σταθμούς και δεν τις κλείνει κανείς. Ούτε και υπάρχει τεχνική δυνατότητα σε ελεγκτές να "διαβάσουν" την περίφημη ηλεκτρονική κάρτα.
Αυτή η καρκινική κατάσταση με τις ΔΕΚΟ που συνεχίζουν να λειτουργούν χρεοκοπημένες θα πρέπει να πάψει να υφίσταται άμεσα. Η Αττικό Μετρό μπήκε υποτίθεται στην Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ) και θα ανακοινωθεί κάποτε η ιδιωτικοποίησή της. Πότε; Κανείς δεν ξέρει. Όσο μπορεί ο γαλαντόμος και ευαίσθητος Σπίρτζης θα το κρατήσει. Και φτάνοντας ως τις εκλογές, μπορεί να τον δούμε να περιφέρεται στους σταθμούς με ρακές και σάμαλι. Κερνώντας το λαό από τα ταμεία του "ιδιόκτητου" υπουργείου του...