Της Μαίρης Βενέτη
Ο ανταγωνισμός στον τομέα της παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού ελεύθερης ροής -live streaming- ήταν ανύπαρκτος για τη Netflix μόλις πριν λίγα χρόνια.
Το γεγονός αυτό τις εξασφάλισε τις συνθήκες είτε να δημιουργήσει, είτε να αποκτήσει τις καλύτερες σειρές και ταινίες και στους μετόχους της χάρισε κάτι παραπάνω από τρελά κέρδη, μιας και οι μετοχές της εταιρείας εκτινάχθηκαν από τα 5,63 δολάρια τον Μάιο του 2009 στα 411 δολάρια τον Ιούνιο του 2018.
Πλέον όμως, η Netflix όχι μόνο έχει ανταγωνισμό, αλλά όλα δείχνουν ότι ο ανταγωνισμός αυτός έχει περάσει σε άλλο επίπεδο, κάτι που είχε αντίκρυσμα τόσο στα πρόσφατα αποτελέσματα β'τριμήνου, όσο και στην τιμή της μετοχής που διαπραγματεύεται πλέον πέριξ των 296-300 δολαρίων.
Καταρχήν, μέχρι πρότινος, οι παραγωγοί περιεχομένου όπως η Disney και η Universal, είχαν μεν αυξημένη παρουσία στην καλωδιακή τηλεόραση, δεν είχαν όμως υπηρεσίες streaming. Έτσι νοίκιαζαν το περιεχόμενό τους στην Netflix για να αποκομίσουν λίγα παραπάνω κέρδη.
Αυτές οι συνθήκες όμως μόλις πέρασαν στο παρελθόν, καθώς οι μεγάλοι παραγωγοί περιεχομένου μπαίνουν δυναμικά στις υπηρεσίες streaming, αποσύροντας δημοφιλείς σειρές από το δυναμικό της Netflix.
Για παράδειγμα η σειρά με τις περισσότερες προβολές είναι το «The Office» της NBC Universal. Η τελευταία όμως λανσάρει πλέον τη δική της υπηρεσία streaming και θα αποσύρει το «The Office» από τη Netflix έως τα τέλη του επόμενου έτους.
Σύμφωνα μάλιστα με την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Jumpshot, περισσότερες από τις μισές από τις 50 πιο δημοφιλείς σειρές του Netflix ανήκουν σε εταιρείες παραγωγής που σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τις δικές τους υπηρεσίες streaming.
Από τον Σεπτέμβριο όμως η Netflix θα πρέπει να αντιμετωπίσει άλλο ένα μεγαθήριο, το οποίο μάλιστα διαθέτει απίστευτη ρευστότητα και εως εκ τούτου έχει όλες τις δυνατότητες να αφήσει τους αντιπάλους του χιλιόμετρα πίσω.
Πρόκειται για την Apple η οποία το φθινόπωρο κάνει την παρθενική της είσοδο στον ψυχαγωγικό τομέα με έναν αρχικό προϋπολογισμό 6 δισ. δολαρίων, έναντι να αντιπαραθέσει τις δικές της επιτυχίες δίπλα σε αυτές του Netflix.
Σύμφωνα μάλιστα με τον Διεθνή Τύπο, τα ποσά που έχει ήδη επενδύσει η Apple στους δύο πρώτους κύκλους επεισοδίων της σειράς «The Morning Show» συγκρίνονται με το κόστος της πολυβραβευμένης παραγωγής «Game of Thrones».
Ο υπεύθυνος του τομέα παροχής υπηρεσιών της Apple TV Plus, Εντι Κιού, έχει δηλώσει άλλωστε πως η δημιουργία των νέων παραγωγών δεν θα γίνεται με την ταχύτητα με την οποία κινούνται οι ανταγωνιστές, επειδή η Apple θα δώσει προτεραιότητα στην ποιότητα έναντι της ποσότητας.
Στην ποιότητα όμως φαίνεται ότι θα δώσει έμφαση και η Netflix, με φετινό προϋπολογισμό για την παραγωγή πρωτότυπου υλικού πάνω από 14 δισ. δολάρια.
Μέσα σε αυτό το σκληρά ανταγωνιστικό περιβάλλον, η Disney Plus θ' ανοίξει τη δική της αυλαία στις 21 Νοεμβρίου, ενώ η WarnerMedia ετοιμάζει πυρετωδώς τη νέα πλατφόρμα συνεχούς ροής HBO Max, με στόχο να είναι στον αέρα το 2020.
Όποιος δημιουργήσει τις πιο πρωτότυπες παραγωγές, θα πάρει και το μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας του live streaming, η οποία- δυστυχώς για τη Netflix- ξαναμοιράζεται από την αρχή.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή, ή προτροπή για αγορά ή πώληση των αναφερομένων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται, βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δεν δίνεται ότι είναι ακριβείς ή πλήρεις και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.