H καταδίκη του αποχωρήσαντος πρώην προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών για τα αδικήματα της συκοφαντικής δυσφήμισης και της εξυβρίσεως, με σκοπό να βλάψει την εμπορική πίστη και τη φήμη της εταιρείας ΒΕΑΤ, ήρθε ως δικαίωση για την εταιρεία μετά από 28 μήνες.
Το καλό αυτό τέλος, δεν θα καταφέρει να διαγράψει, δυο ακόμα πλευρές αυτής της ιστορίας. Η πρώτη, είναι η στάση τόσο της λαϊκοδεξιάς συνιστώσας του Σύριζα, όσο και της σκληρής και βαθιάς πασοκικής πλευράς του Σύριζα, στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, τον Μάρτιο του 2018. Και η δεύτερη, είναι οι απαντήσεις που έδωσε κ. Δρανδάκης στις ερωτήσεις της τότε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών. Ερωτήσεις, που ήταν διαποτισμένες από δήθεν υποψίες, δήθεν σενάρια συνωμοσίας και δήθεν αποκαλύψεις, σε μια προσπάθεια να απαξιωθεί η BEAT.
Με μια περίεργη στάση, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών της κυβέρνησης Τσίπρα – Καμμένου, υπέβαλε τότε στην Βουλή σειρά ερωτήσεων άνευ ουσίας, μόνο και μόνο για να δημιουργήσει εντυπώσεις, αποφεύγοντας να εστιάσει στην καινοτομία που έφερνε η ΒΕΑΤ στον χώρο των μεταφορών.
Οι πρώτες ερωτήσεις του Υπουργού αφορούσαν στον τόπο και στον χρόνο ίδρυσης Taxibeat, καθώς και στον τρόπο λειτουργίας και τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Ελλάδα. Οι πρώτες παρεμβάσεις του λαϊκοδεξιού σύμμαχου του Σύριζα, αφορούσαν στην καταγγελία ότι ΒΕΑΤ είναι “προϊόν του νεοφιλελεύθερου διαπλεκόμενου καπιταλισμού”.
Ο κ. Δρανδάκης μέσα από τις απαντήσεις του, προσπαθούσε να εξηγήσει για ποιον λόγο η εταιρεία ιδρύθηκε στο Λονδίνο και όχι στην Αθήνα. Εξήγησε ότι οι τα αρχικά κεφάλαια, προέρχονταν από τρίτους που ενδιαφέρθηκαν για την ιδέα του Taxibeat. Τα κεφάλαια έπρεπε ταχύτατα να μπουν στα ταμεία της εταιρείας. Η ίδρυση της εταιρείας στην χώρα μας, χρειαζόταν τότε πάνω από έναν με δυο μήνες, μέχρι να φτάσει η στιγμή για την συγκέντρωση των κεφαλαίων. Επελέγη τότε ως λύση το Λονδίνο, διότι η εταιρεία και ο τραπεζικός λογαριασμός στον οποίο θα συγκεντρώνονταν τα κεφάλαια, φτιάχτηκε μόλις μέσα σε μια ημέρα. Ακολούθησε το άνοιγμα του υποκαταστήματος της Taxibeat στην Ελλάδα, που πήρε 45 ημέρες. Αμφιβάλω πολύ, κατά πόσο ο ερωτών υπουργός και ο οργίλος καταγγέλλων, αντελήφθησαν το τι ακριβώς τους απάντησε ο κ. Δρανδάκης και το πόσο σημαντικός είναι ο χρόνος στον χώρο των επενδύσεων.
Ακολούθως ο υπουργός αναφέρθηκε σε παράξενες κινήσεις λογαριασμών “από διάφορες χώρες του πλανήτη” και σε παράξενους τρόπους πληρωμής των αυτοκινητιστών. Το ίδιο κατήγγελλε και ο πρώην πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί, που συμμετείχε στην επιτροπή της Βουλής, διότι ούτε αυτός αντιλαμβανόταν τον τρόπο που λειτουργούν οι πιστωτικές κάρτες.
O κ. Δρανδάκης εξήγησε, ότι το ένα τέταρτο των πελατών της εταιρείας του, πλήρωνε με πιστωτική κάρτα, οπότε χρησιμοποιείται ένας πιστοποιημένος και αδειοδοτημένος εκκαθαριστής συναλλαγών που δραστηριοποιείται στη ΕΕ. Επομένως υπάρχει κίνηση κεφαλαίων από την χρήση της πιστωτικής κάρτας του πελάτη, μέχρι την πληρωμή του οδηγού.
Η πρόεδρος της επιτροπής που ήταν και βουλευτής του Σύριζα, κατήγγελλε ότι δεν γινόταν έκδοση αποδείξεων από την taxibeat, παρά μόνον έκδοση των πληρωμών των καρτών. Κι αυτό, διότι δεν κατανοούσε ότι ο ταξιτζής εξέδιδε την απόδειξη ως όφειλε, ως ελεύθερος επαγγελματίας και όχι η ΒΕΑΤ.
Ματαίως ο κ. Δρανδάκης προσπαθούσε να εξηγήσει τον τρόπο λειτουργίας του ηλεκτρονικού εμπορίου, των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς και των πλατφορμών υποστήριξης, τα τελευταία είκοσι χρόνια, σε ανθρώπους που δεν μπορούσαν να ξεχωρίσουν ένα τραπεζικό έγγραφο κίνησης χρημάτων, από ένα εταιρικό τιμολόγιο.
Ακολούθως ο υπουργός είχε αρχίσει να θέτει “αποκαλυπτικές” ερωτήσεις σχετικά με το μετοχολόγιο και με offshore εταιρίες, που κατά τον υπουργό ήταν όπως είπε “μέγα θέμα”. Δυστυχώς ο υπουργός δεν μπορούσε να αντιληφθεί ότι οι επενδυτές έφεραν λεφτά στη Ελλάδα και πλήρωναν, μισθούς και εργοδοτικές εισφορές, ενοίκια και λοιπά λειτουργικά έξοδα που κατέληγαν στην εγχώρια οικονομία. Αντί να συγχαίρει την εταιρεία για την προσέλκυση επενδυτών, αναζητούσε φαντάσματα και σκάνδαλα.
Η ΒΕΑΤ νίκησε στο δικαστήριο. Εκείνο, που έχει μείνει σαν ανεξίτηλο σημάδι είναι το βίντεο από την σχετική με την BEAT συνεδρίαση της Βουλής που πρέπει να το δούμε μαζί με τα παιδιά μας και τους φίλους μας, για να τους εξηγήσουμε, τι σόι άσχετοι, στενόμυαλοι και γραφικοί άνθρωποι μας κυβέρνησαν για πέντε χρόνια. Επίσης καλό θα είναι να παρακολουθήσουμε τις προσεκτικές απαντήσεις του κ. Δρανδάκη, για να καταλάβουμε με τι τρόπο σκέφτονται οι επιχειρηματίες και πως κινούνται οι επενδύσεις σήμερα.
Ο αρθρογράφος είναι οικονομικός αναλυτής, με ειδίκευση στο σχεδιασμό σύνθετων επενδυτικών στρατηγικών.
Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο της στήλης, είναι καθαρά ενημερωτικό και πληροφοριακό και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση επενδυτική συμβουλή, ούτε υποκίνηση για συμμετοχή σε οποιαδήποτε συναλλαγή. Ο αρθρογράφος δεν ευθύνεται για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.