Σήμερα υπάρχουν 120.000 παράνομα «φρουτάκια» σε όλη την χώρα, εκ των οποίων τα μισά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τουλάχιστον 30.000 παράνομες (το επισημαίνουμε) παιγνιδομηχανές βρίσκονται μόνο στην περιοχή της Αθήνας. Κι όμως! Ο κ. Καμίνης προσέφυγε δικαστικά κατά του ΟΠΑΠ, όταν οι νόμιμες μηχανές, τα VLTs, θα είναι στην Αθήνα μόλις 10.000!
Είναι μία πραγματικά περίεργη ιστορία. Υπάρχουν σοβαροί πολιτικοί, όπως ο κ. Καμίνης, που αντιμετωπίζουν αρνητικά τα VLTs, αν και είναι ο μοναδικός τρόπος για να καταπολεμηθεί ο παράνομος τζόγος. Μάλλον δεν γνωρίζουν το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος…
Ας δούμε τα επίσημα στοιχεία της πολιτείας. Σήμερα λειτουργούν σε όλη την χώρα 120.000 παράνομες παιγνιδομηχανές, οι οποίες λειτουργούν σε καθεστώς αδιαφάνειας. Την ίδια ώρα τα φρουτάκια είναι μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι μέσω των 23 εταιρειών ηλεκτρονικού τζόγου! Το ελληνικό δημόσιο από αυτές τις δραστηριότητες δεν εισπράττει ούτε ένα ευρώ.
Κι έρχεται ο ΟΠΑΠ για να λειτουργήσει συνολικά 35.000 μηχανές σε όλη την χώρα (πολλές εκ των οποίων μέσα σε ήδη υπάρχοντα πρακτορεία του Οργανισμού) και να θέσει τέλος σε ένα παράνομο και αδιαφανές καθεστώς πολλών ετών. Μπαίνουν σε λειτουργία 35.000 νόμιμες μηχανές και εξαφανίζονται από την αγορά, από τις γειτονιές, 120.000 παράνομες. Από αυτή την νόμιμη δραστηριότητα το ελληνικό δημόσιο θα έχει έσοδα περισσότερα από 300 εκ. ευρώ τον χρόνο. Δεν είναι εύλογα τα ερωτήματα που δημιουργούνται από τις «αντιδράσεις»; Είναι σαν να αντιδρούσαν οι δήμαρχοι στις ΗΠΑ στο τέλος της ποτοαπαγόρευσης. Λένε ότι δεν θα επιτρέψουν τις πόλεις τους να μεταβληθούν σε Λας Βέγκας. Μα είναι ήδη! Και μάλιστα κάτω από συνθήκες πλήρους αδιαφάνειας.
Θα συμφωνήσουμε με όσους πιστεύουν ότι ο τζόγος δεν είναι μία «χριστιανική» δραστηριότητα. Αλλά υπάρχει! Αυτό δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητήσει. Το ζητούμενο σε αυτή την περίπτωση κι εφόσον δεν μπορεί να εγγυηθεί την κατάργησή του, είναι να φροντίσει την διασφάλιση κανόνων διαφάνειας και νομιμότητας και ταυτόχρονα φορολογικά έσοδα για το κράτος, ώστε να υπάρχει, έστω κι έτσι, όφελος για την κοινωνία.
Όσοι έχουν σηκώσει την σημαία της επανάστασης κατά των VLTs, θα πρέπει να μας πουν τι έχουν κάνει στο προηγούμενο διάστημα για τον παράνομο τζόγο. Θα καταλαβαίναμε κάποιον δήμαρχο, για παράδειγμα, που είχε ξεκινήσει την εκστρατεία κατά του τζόγου στο παρελθόν. Θα ήταν ένας συνεπής άνθρωπος. Ας μας υποδείξει κάποιος, λοιπόν, έναν τέτοιο δήμαρχο. Κάποιον που κυνηγούσε τα παράνομα μαγαζιά, που προσπάθησε να προφυλάξει τους δημότες του από τον παράνομο τζόγο. Που έπαιρνε πίσω άδεις internet cafe, που οργάνωνε διαδηλώσεις έξω από τα κέντρα της ακολασίας.
Καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για μία μεγάλη βιομηχανία. Υπάρχουν συμφέροντα που θίγονται, όπως των Καζίνο. Τα Καζίνο κινδυνεύουν σοβαρά, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους προέρχεται από τους κουλοχέρηδες. Μεγάλο πρόβλημα, επίσης, υπάρχει και για τις εταιρείες του ηλεκτρονικού τζόγου, που επίσης θα χάσουν έσοδα. Και φυσικά πλήττονται οι άνθρωποι που λειτουργούν σήμερα τις 120.000 παράνομες μηχανές. Καταστρέφεται η δουλειά τους και απαξιώνεται η επένδυση που έκαναν σε μηχανήματα και δημόσιες σχέσεις…
Για να βρει κανείς τα μαγαζιά του παράνομου τζόγου θα πρέπει να τα έχει περπατήσει ο ίδιος. Στην Αθήνα, λοιπόν, δεν έτυχε να βρω κάποιον «περπατημένο». Βρήκα, όμως, στην Θεσσαλονίκη. Κι όταν του ζήτησα να μου κάνει μία περιήγηση με το αυτοκίνητο στις λέσχες της πόλης, με πέρασε από σαράντα (!!!!) και πλέον μαγαζιά. Κι αν δεν ήμασταν κουρασμένοι θα συνεχίζαμε! Είναι, πάντως, εκπληκτικό. Είναι ένας άλλο παράλληλος κόσμος μέσα στον δικό μας.
Αυτή η τεράστια βιομηχανία, λοιπόν, καταρρέει. Εμείς με ποιόν είμαστε; Με τους παράνομους ή με τον ΟΠΑΠ; Προσωπικά δεν γνωρίζω κάποιον που να έχει πραγματικά κερδίσει σε βάθος χρόνου από τον τζόγο. Ξέρω όμως ότι ο τζόγος είναι μία δραστηριότητα που είναι καλύτερο να την έχει κανείς νόμιμη και ελεγχόμενη από παράνομη και ανεξέλεγκτη. Κι από την άλλη, με ενδιαφέρουν τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου. Προτιμώ τα λεφτά αυτά να πηγαίνουν σε κοινωνικά βοηθήματα από το να καταλήγουν στις τσέπες αμφιλεγόμενων παραγόντων των τοπικών κοινωνιών.
Θανάσης Μαυρίδης