Ως «Μακεδονία» εμφανίζονται τα Σκόπια στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Βερολίνου (ΙΤΒ), που εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου και θα ολοκληρωθεί στις 10 του μήνα.
Η γειτονική χώρα διαφημίζεται με τα logo «Macedonia your next destination» και «Macedonia Timeless», τα οποία αναγράφονται στην πρόσοψη του περιπτέρου της, όπως δείχνει και φωτογραφία που δημοσιοποίησε το ταξιδιωτικό site omorfataxidia.gr. Mε μικρότερα γράμματα αναγράφεται «Οργανισμός Τουρισμού της Βόρειας Μακεδονίας».
Το περιστατικό αυτό συνιστά μια πρώτη τρανή απόδειξη του πόσο προβληματική είναι η Συμφωνία των Πρεσπών και πόσες μαύρες τρύπες έχει αφήσει.
Και αυτό, διότι το άρθρο 1 παρ. 3(δ) προβλέπει την ελεύθερη χρήση του όρου «Μακεδόνας» και «Μακεδονία» παραπέμποντας στο άρθρο 7, το οποίο διευκρινίζει ότι για τη Βόρεια Μακεδονία με τους όρους αυτούς «νοούνται η επικράτεια, η γλώσσα, ο πληθυσμός και τα χαρακτηριστικά τους με τη δική τους ιστορία, πολιτισμό και κληρονομιά, διακριτώς διαφορετικα» από αυτά που αναφέρονται στην Ελλάδα.
Συνεπώς, η κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας πλέον μπορεί να ισχυριστεί ότι καλύπτεται πλήρως από τη Συμφωνία για τη χρήση αυτών των δυο logo και ότι έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της έχοντας αλλάξει το όνομα του κρατικού Οργανισμού Τουρισμού.
Σημειωτέον, πάντως, ότι οι Γερμανοί διοργανωτές της ITB αναφέρουν τα Σκόπια στην ιστοσελίδα της έκθεσης ως «Republic Nordmazedonien», δηλαδή «Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας»