Τα πρώτα αποτελέσματα της Netflix μετά την είσοδο των ανταγωνιστών

Τα πρώτα αποτελέσματα της Netflix μετά την είσοδο των ανταγωνιστών

Της Μαίρης Βενέτη

Εκπλήξεις έκρυβαν οι ανακοινώσεις των αποτελεσμάτων τέταρτου τριμήνου από τη Netflix.

Η εταιρεία σηματωρός στον τομέα παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού ελεύθερης ροής -live streaming- άλλαξε τον τρόπο που δημοσιεύονται τα στατιστικά στοιχεία τηλεθέασης. 

Μέχρι πρότινος, περιόριζε την πρόσβαση στα στατιστικά αυτά στοιχεία, ακόμα και για τους δημιουργούς των τηλεοπτικών παραγωγών. 

Αυτό όμως άλλαξε και μάλιστα πριν δύο ημέρες, ενημέρωσε τους επενδυτές ότι θα αλλάξει και τον τρόπο που υπολογίζει τον αριθμό των μελών ενός νοικοκυριού που παρακολουθεί μια συγκεκριμένη ταινία ή τηλεοπτική σειρά. 

Μέχρι τώρα, ένα μέλος νοικοκυριού έπρεπε να παρακολουθήσει το 70% ενός συγκεκριμένου επεισοδίου ή μίας ταινίας προκειμένου να περιληφθεί στο συνολικό αποτέλεσμα τηλεθέασης. 

Εφεξής θα προσμετράται οποιοσδήποτε παρακολούθησε κάποιο πρόγραμμα για τουλάχιστον δύο λεπτά.

Μπορεί η εταιρεία να υποστηρίζει ότι  ο χρόνος των δύο λεπτών τηλεθέασης είναι επαρκής ώστε να καταδείξει ότι η επιλογή του τηλεθεατή είναι σκόπιμη, αλλά δεν παύει ο συγκεκριμένος τρόπος μέτρησης της τηλεθέασης να αυξάνει επιθετικά τα στατιστικά στοιχεία της κατά 35% κατά μέσο όρο!

Από την άλλη δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο μέτρησης χρησιμοποιείται από το BBC, τους New York Times και το YouTube.
 Επομένως δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει τη Netflix που αποφάσισε να αντιμετωπίζονται ισότιμα οι μετρήσεις τηλεθέασης του περιεχομένου της.

Βάση της νέας λοιπόν αυτής μεθόδου, η εταιρεία προέβη στην ανακοίνωση ότι 76 εκατ. νοικοκυριά παρακολούθησαν τη σειρά επιστημονικής φαντασίας «The Witcher» και  83 εκατ. χρήστες παρακολούθησαν την ταινία «6 Underground» .
 
Ταυτόχρονα προχώρησε στην πρόβλεψη ότι ο δεύτερος κύκλος του θρίλερ  «You» θα φτάσει τους  56 εκατομμύρια τηλεθεατές.

Όσον αφορά τώρα τα αποτελέσματα, καταρχήν να σημειώσουμε ότι πρόσθεσε περισσότερους νέους συνδρομητές στο τέταρτο τρίμηνο σε σχέση με τις προσδοκίες, παρά την είσοδο στην αγορά της Disney+ και AppleTV+.

Πιο συγκεκριμένα, αναμενόταν να προσθέσει 600.000 συνδρομητές στις ΗΠΑ και 7.000.000 παγκοσμίως. Ωστόσο είδε περίπου παρεμφερή  αύξηση με την ίδια περίοδο πέρσι, όταν πρόσθεσε 8,8 εκατομμύρια νέους συνδρομητές. 

Τα έσοδα ήταν 5,47 δισ. δολάρια έναντι 5,45 δισ. δολαρίων των εκτιμήσεων των αναλυτών και 4,20 πέρσι και τα κέρδη ανά μετοχή 1,30.

Η ελεύθερη ταμειακή ροή –FCF-της Netflix  για ολόκληρο τον χρόνο ήταν αρνητική πέριξ στα 3,3 δισ. δολάρια, καθώς η εταιρεία επένδυσε τεράστια ποσά για τη δημιουργία περιεχομένου, έναντι να διατηρήσει το προβάδισμα σε ένα ανταγωνιστικό πλέον περιβάλλον, καθώς υπενθυμίζουμε ότι το τέταρτο τρίμηνο εισήλθε στην αγορά η Disney+ και λανσαρίστηκε το Apple TV+.

Όσον αφορά τώρα τις προβλέψεις της εταιρείας για το τρέχον τρίμηνο, αυτές ήταν κάτω από τις προσδοκίες της αγοράς, καθώς σύμφωνα με τις ανακοινώσεις η εταιρεία περιμένει να προσθέσει 7 εκατομμύρια μέλη έναντι των αναμενόμενων 7,82 εκατομμυρίων.

Όσον αφορά το ετήσιο έλλειμμα FCF, η διοίκηση εμφανίστηκε αισιόδοξη ότι είδε την κορυφή του και ναι μεν αναμένει να παραμείνει στο κόκκινο, αλλά το υπολογίζει πέριξ των 2,5 δισ. δολαρίων  το 2020.

Η Netflix πάντως έκλεισε το τέταρτο τρίμηνο του 2019 με 167,09 εκατομμύρια συνδρομητές σε όλον τον κόσμο και 24 υποψηφιότητες για Όσκαρ.

Για να δούμε και τα νούμερα του πρώτου της ανταγωνιστή, της   Disney+ που θα δημοσιεύσει τα οικονομικά αποτελέσματά της στις 4 Φεβρουαρίου.

[email protected] 

Αποποίηση Ευθύνης: Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή, ή προτροπή για αγορά ή πώληση των αναφερομένων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται, βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δεν δίνεται ότι είναι ακριβείς ή πλήρεις και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.