Ένα ακόμα μεγάλο όπλο προστίθεται στον αγώνα κατά της ενεργειακής κρίσης και τον δρόμο προς την «πράσινη» μετάβαση. Το συνθετικό φυσικό αέριο (SNG), που συντίθεται χρησιμοποιώντας πλεόνασμα ανανεώσιμης ενέργειας και μπορεί να μεταφερθεί ή να αποθηκευτεί σε δίκτυο φυσικού αερίου, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Μεταφορά και αποθήκευση τα δυο μεγάλα πλεονεκτήματα.
Σε μια εβδομάδα εκτίναξης των τιμών του φυσικού αερίου σε ένα περιβάλλον όλο και συνεχιζόμενης αύξησης του ενεργειακού κόστους, ήρθαν οι δηλώσεις του Προέδρου Πούτιν, να αποθερμάνουν την «φούσκα». Συγκεκριμένα, ο Βλαντιμίρ Πούτιν είπε ότι οι πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη θα μπορούσαν να φτάσουν σε επίπεδα ρεκόρ και ότι οι ροές μέσω της Ουκρανίας θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα επίπεδα που προβλέπονται στο συμβόλαιο που έχει υπογράψει το Κίεβο με την Gazprom.
Το σχόλιό του άλλαξε το κλίμα, με αποτέλεσμα την Πέμπτη τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του φυσικού αερίου να υποχωρούν στα 5,55$ , αποκτώντας καθοδική δυναμική, καθώς την προηγούμενη ημέρα το συμβόλαιο παράδοσης Νοεμβρίου έπεσε κατά 10,1% στα 5,675$ ανά εκατ. βρετανικές θερμικές μονάδες, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από τον Σεπτέμβριο του 2020. Στις αρχές της εβδομάδας η τιμή του υπερέβη τις τιμές του Δεκεμβρίου του 2008 πάνω από τα 6,31 δολάρια.
Συνθετικό φυσικό αέριο (SNG)
Στις αρχές της εβδομάδας είχαμε ένα σημαντικό γεγονός στον αγώνα κατά της ενεργειακής κρίσης. Το containership ElbBLUE, απέπλευσε από το λιμάνι του Έλβα στο Brunsbüttel, στη Γερμανία, έχοντας στις δεξαμενές του 20 τόνους SNG (συνθετικό φυσικό αέριο). Με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας η εταιρεία Kiwi AG παρήγαγε σε μονάδα παραγωγής ενέργειας τη συγκεκριμένη ποσότητα.
Το πλοίο χρησιμοποιεί ένα μείγμα 20 τόνων υγροποιημένου LNG και 20 τόνων συνθετικού φυσικού αερίου SNG και ξεκίνησε το πρώτο δοκιμαστικό του ταξίδι. Προορισμός του η Αγία Πετρούπολη και ενεργειακό κέρδος η εξοικονόμηση 56 τόνων εκπομπών άνθρακα, σε σχέση με το εάν πραγματοποιούσε το ταξίδι μόνο με συμβατικό LNG.
Τι είναι το συνθετικό φυσικό αέριο
Πρόκειται για μια ποικιλία εναλλακτικών του φυσικού αερίου που είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στη σύνθεση και τις ιδιότητες του φυσικού αερίου. Το SNG μπορεί να προέρχεται από άνθρακα, (απόβλητα) βιομάζα ή να συντίθεται χρησιμοποιώντας πλεόνασμα ανανεώσιμης ενέργειας . Τα αποτελέσματα των δύο τελευταίων μεθόδων συχνά αναφέρονται ως bio-SNG/βιοαέριο και e-gas/syngas.
Ανάλογα με το καύσιμο προέλευσης, το SNG μπορεί να είναι υποκατάστατο ορυκτών καυσίμων χαμηλού άνθρακα ή ακόμη και άνθρακα. Χάρη στη σύνθεσή του, μπορεί να αναμιχθεί και να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά με φυσικό αέριο σε όλες τις εφαρμογές. Το υγροποιημένο ή συμπιεσμένο SNG μπορεί να μεταφερθεί ή να αποθηκευτεί στο δίκτυο αερίου.
Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του SNG εξαρτώνται από δύο κύριους παράγοντες: την πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία του συνθετικού αερίου και το καύσιμο που αντικαθίσταται από το αέριο στην τελική του εφαρμογή. Όλες οι μορφές SNG έχουν ένα πλεονέκτημα: μπορούν να μεταφερθούν απρόσκοπτα σε παγκόσμιες προμήθειες φυσικού αερίου ανάλογα με τη διαθεσιμότητα.
Το όφελος
Το συνθετικό φυσικό αέριο είναι ένα μελλοντικό καύσιμο και ένα ουσιαστικό συστατικό της ενεργειακής μετάβασης, που θα κάνει τις ενεργοβόρες βιομηχανίες πιο αποδοτικές και βιώσιμες, μειώνοντας παράλληλα το αποτύπωμα άνθρακα. Το πιο σημαντικό, είναι ότι πρόκειται για ένα ευέλικτο, αποθηκευτικό και μεταφερόμενο καύσιμο, οπότε μπορεί να διπλασιαστεί ως αποθήκευση ενέργειας, διασφαλίζοντας την ασφάλεια του εφοδιασμού σε έναν κόσμο που τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Επιστρέφοντας στο Elb Blue, αξίζει να επισημάνουμε ότι το 2017 πραγματοποιήθηκαν μετασκευές για τη μετατροπή του κινητήρα της MAN Energy Solutions του πλοίου σε διπλού καυσίμου, προκειμένου να μπορεί να καταναλώνει και LNG. Εφόσον το δοκιμαστικό ταξίδι του ElbBlue στεφθεί με επιτυχία, η χρήση του υγροποιημένου SNG σε κινητήρες διπλού καυσίμου θα αποτελέσει μια ακόμη ισχυρή εναλλακτική για τα πλοία, προκειμένου να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Στην προσπάθεια εξάλειψης των εκπομπών στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν οι μετασκευές των κινητήρων και η χρήση συνθετικών καυσίμων. Ο συνδυασμός μετασκευών για τη μετατροπή του κινητήρα και χρήσης συνθετικού φυσικού αερίου, θα μπορούν να επιτρέψουν σε ένα πλοίο τη σχεδόν 100% κλιματικά ουδέτερη λειτουργία.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.