Shutterstock
Στο TikTok το μέλλον του DeFi
Shutterstock

Στο TikTok το μέλλον του DeFi

Τον Ιούλιο του 2021, το TikTok έφτασε τα τρία δισεκατομμύρια λήψεις, διαθέτοντας αυτή τη στιγμή περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ενεργούς μηνιαίους χρήστες. Μάλιστα είναι γεγονός ότι στην Αμερική έχει γίνει η πιο δημοφιλής εφαρμογή στη Generation Z, ξεπερνώντας ακόμα και το Instagram.

Την ίδια στιγμή, το Bitcoin κατέγραψε το τελευταίο εξάμηνο πτώση 70%, στο γενικότερο πλαίσιο της αστάθειας που χαρακτηρίζει την αγορά. Για να μπορέσει η αποκεντρωμένη χρηματοδότηση (DeFi) να έχει μέλλον πρέπει να διευρύνει το κοινό στο οποίο απευθύνετε.

Η προαναφερθείσα αστάθεια (καθώς και ο κυνισμός των κρυπτονομισμάτων γενικότερα) απομακρύνει πολλούς  «παραδοσακούς» επενδυτές, αλλά όχι αυτούς που ανήκουν στην Generation Z.

Με τα υπάρχοντα δεδομένα, δεν είναι τυχαίο που η DeFi προσπαθεί να διευρύνει το κοινό της χρησιμοποιώντας ως εργάλειο της την εν λόγω δημοφιλή εφαρμογή.

Η οικονομική κοινότητα του TikTok

Συγκεκριμένα, η οικονομία έχει διεισδύσει τόσο έντονα στο TikTok ούτως ώστε να αποτελεί αυτή τη στιγμή ένα ξεχωριστό «χαρτοφυλάκιο» της εφαρμογής. Με το όνομα FinTok, το περιεχόμενο που σχετίζεται με τα οικονομικά έχει σημείωση αξιόλογη άνοδο.

Στον οικονομικό κόσμο, το TikTok έχει φήμη για την προώθηση ασταθών κρυπτονομισμάτων και τις επενδύσεις ακτιβιστών – το ενδιαφέρον για το Dogecoin και το GameStop έχει τροφοδοτηθεί από την πλατφόρμα. Μάλιστα, υπάρχει πληθώρα πρακτικών βίντεο για προσωπικά οικονομικά που διδάσκουν στους νέους πώς να χρησιμοποιούν καλύτερα τα χρήματά τους.

Πέρυσι, το hashtag #Crypto ανατινάχθηκε, λαμβάνοντας 1,9 δισεκατομμύρια βίντεο. Οι μεταφορτώσεις με ετικέτα #NFT αυξήθηκαν κατά ένα εντυπωσιακό 93.000% (που τροφοδοτούνται περαιτέρω από τη γενική έκρηξη του ενδιαφέροντος NFT). Και, τα βίντεο με το hashtag #StockTok συγκέντρωσαν 1,4 δισεκατομμύρια προβολές.

Η πληθώρα των βίντεο διαχείρισης χρημάτων δεν περιορίζεται στην αγορά κρυπτονομισμάτων. Πέρυσι, το hashtag #PersonalFinance συγκέντρωσε περισσότερες από 4,4 δισεκατομμύρια προβολές, με περιεχόμενο που καλύπτει τα πάντα, από φόρους και προϋπολογισμό έως αποταμιεύσεις και χρέη. Λαμβάνεται υπόψη στο πλαίσιο των βασικών χρηστών του TikTok - Generation Z - δείχνει ότι η νεολαία του σήμερα έχει μια υγιή όρεξη για οικονομικές πληροφορίες.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Gen Z όχι μόνο αγκαλιάζει τα κρυπτονομίσματα αλλά παράλληλα εκπαιδεύεται μέσω της τριβής με τα οικονομικά βίντεο σχετικά με τα οικονομικά.

Η διαμόρφωση των επενδυτών του μέλλοντος

Αν και η πλειονότητα της Generation Z δεν έχει επί της παρούσης πολλά χρήματα για να επενδύσει, θα μπορούσε στο μέλλον, ειδικά αν είναι τόσο οικονομικώς έμπειρη και προσανατολισμένη στις επενδύσεις όσο υποδηλώνουν τα δεδομένα, να δημιουργήσει ένα διαφορετικό προφίλ επενδυτή. Και, εκεί βρίσκεται η ευκαιρία για το DeFi.

Για το μέλλον και την υγεία της αγοράς ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων, οι εταιρείες DeFi πρέπει να προσελκύουν το σωστό κοινό με συγκεκριμένους τρόπους που στοχεύουν σε αυτά τα δημογραφικά στοιχεία.

Παρόμοια με τον τρόπο με τον οποίο το DeFi υπόσχεται να εκδημοκρατίσει τα οικονομικά, οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το TikTok έχουν τη δυνατότητα να εκδημοκρατίσουν την επενδυτική διαδικασία. Αυτό που κάποτε ήταν μια κλειστή κοινότητα προσβάσιμη μόνο για τραπεζίτες όπως οι τραπεζίτες της Wall Street και οι ειδικευμένοι διαχειριστές κεφαλαίων αντιστάθμισης κινδύνου είναι τώρα ανοιχτό σε όλους.

Ωστόσο, εάν το DeFi πρόκειται να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που είναι διαθέσιμες μέσω της πιο μοντέρνας πλατφόρμας κοινωνικών μέσων, θα πρέπει να προσαρμόσει το μάρκετινγκ της στα δεδομένα της εφαρμογής.

Αυτό σημαίνει ξεκάθαρα και συνοπτικά βίντεο σύντομης μορφής που είναι προσαρμοσμένα στο κοινό-στόχο, καθιστώντας την κρυπτογράφηση όχι απλώς προσβάσιμη αλλά και διασκεδαστική, ενώ ταυτόχρονα είναι διαφανή σχετικά με τους κινδύνους που ενυπάρχουν στην επένδυση.

Οι εταιρείες DeFi πρέπει να παραμείνουν διαφανείς, να ξεχωρίζουν από τις επωνυμίες TradFi και να καταλάβουν ποιες μορφές περιεχομένου βίντεο θα δημιουργήσουν μακροπρόθεσμες σχέσεις εμπιστοσύνης με τη νεότερη γενιά. Εάν οι εταιρείες κρυπτο μάθουν πώς να μιλούν τη γλώσσα τους σήμερα, το αύριο μπορεί να είναι λαμπρό για το bitcoin και άλλα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία.