Μετά από δύο χρονιές που έσπασαν τα κοντέρ τζίρου και κερδοφορίας το πρώτο τρίμηνο του 2023 δείχνει ισορροπία στα μεγέθη των αποτελεσμάτων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Τα έσοδα έχουν αυξηθεί κατά 8% με όλες τις βασικές δραστηριότητες να «δίνουν» δύναμη στην αύξηση του κύκλου εργασιών. Αναλυτικότερα στις επιμέρους δραστηριότητες παρατηρούνται οι εξής μεταβολές στον κύκλο εργασιών σε σχέση με το περυσινό τρίμηνο:
- Κρουαζιέρα +146,5%: Το περυσινό ξεκίνημα ήταν μεν αδύναμο λόγω κάποιων πρωτοκόλλων Covid-19 που ήταν ακόμα σε ισχύ, ωστόσο φέτος εκτός από την αύξηση των αφίξεων στο λιμάνι σε αριθμό πλοίων (21 έναντι 13) παρατηρείται αύξηση και στους επιβάτες (36,6 χιλιάδες έναντι 5,4 χιλιάδες το 2022). Για το σύνολο της χρονιάς αναμένεται ο αριθμός των αφίξεων να ξεπεράσει τις 800 έναντι 677 το 2022 με σημαντικά μεγαλύτερο φόρτο επιβατών όπως δείχνουν τα μέχρι σήμερα στοιχεία. Στην ακτοπλοΐα στο α’ Τρίμηνο καταγράφεται αύξηση 21,2% στην επιβατική κίνηση (από 2,1 εκατ. σε 2,5 εκατ.) και 12,5% στην διέλευση οχημάτων (από 502.381 σε 565.009) σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.Και στην ακτοπλοΐα τα πρώτα στοιχεία από την έξοδο του Πάσχα δείχνουν θετικούς ρυθμούς σε σχέση με πέρυσι.
- Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων +1,9%: Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται μείωση 20,1% στη συνολική διακίνηση (από 166.949 σε 133.425 TEUs). Η εν λόγω μείωση προέρχεται κυρίως από τη μείωση 27,8% στη διακίνηση στο εγχώριο φορτίο (από 45.825 σε 33.078 TEUs) και δευτερευόντως από μείωση του φορτίου μεταφόρτωσης κατά 17,2% (από 121.124 σε 100.347 TEUs).Η αύξηση των εσόδων από τους σταθμούς εμπορευμάτων (+1,9%) φαίνεται ότι προέρχεται από τις τιμολογιακές αυξήσεις ενώ το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται κλείσιμο της ψαλίδας στην διακίνηση εμπορευμάτων λόγω των περυσινών απεργιών που επηρέασαν αρνητικά τους μήνες Απρίλιο, Μάιο κα Ιούνιο. Επιπλέον ο ΟΛΠ αναμένει την αύξηση των φορτίων που αφορούν τον εκτελωνισμό αυτοκινήτων με containers, μέγεθος που θα μπορούσε να φθάσει δυνητικά και τις 40 χιλιάδες μονάδες.
- Σταθμός Αυτοκινήτων +22,8%: Στο Car Terminal καταγράφηκε μείωση κατά 9,4% (από 98.169 σε 88.953) στο σύνολο του φορτίου κυρίως λόγω των συνεχιζόμενων διαταραχών των αλυσίδων παραγωγής. Ωστόσο η τιμολογιακή αύξηση έχει αναιρέσει την μείωση που παρατηρείται στην διακίνηση των μονάδων ενώ από το τέλος του έτους η διαθέσιμη χωρητικότητα του σταθμού εκτελωνισμού θα αυξηθεί κατά 5.500 θέσεις οι οποίες θα προστεθούν στις υφιστάμενες 7.500 θέσεις parking.
- Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη +12,6%: Tα εξυπηρετούμενα πλοία στις δεξαμενές κατέγραψαν αύξηση κατά 21,2% (από 33 σε 40) στο α’ τρίμηνο έναντι του 2022 ενώ τα πλοία στη ΝΕΖ παρέμειναν αμετάβλητα (64 πλοία και το 2023 και το 2022). Η ροή ναυπηγήσεων δείχνει σημαντικό ανεκτέλεστο που θα ξεπεράσει με άνεση τα περυσινά δεδομένα.
Με τον τζίρο τριμήνου στα 43,9 εκατ. ευρώ τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 11% κυρίως λόγω της υποχώρησης του ενεργειακού κόστους. Ωστόσο οι μισθολογικές αυξήσεις που δόθηκαν πέρυσι μετά το πρώτο τρίμηνο περιόρισαν την αύξηση των λειτουργικών αποτελεσμάτων στο 6% (22,3 εκατ. ευρώ) ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3% στα 12,98 εκατ. ευρώ. Ο δανεισμός μειώθηκε κατά 7% αποπληρώνοντας ή κλείνοντας αχρείαστες γραμμές χρηματοδότησης αφού η εταιρία έχει ταμειακή ρευστότητα 153,7 εκατ. ευρώ και μπορεί να εξυπηρετήσει με άνεση το επενδυτικό της πλάνο.
Αν και η τελική γραμμή του α’ τριμήνου δεν δημιουργεί ισχυρή δυναμική αλλαγής της αποτίμησης θα πρέπει να συνεκτιμηθούν α) ότι όλες οι γραμμές των δραστηριοτήτων θα επιταχύνουν την αυξητική τους πορεία με βάση τις προβολές των εκτιμήσεων για την αύξηση του έργου κατά την διάρκεια της χρήσης β) το α’ εξάμηνο είθισται να είναι το πιο αδύναμο από τις δύο περιόδους της χρονιάς και γ) πέρυσι η εταιρία «μείωσε» κατά 18 εκατ. ευρώ το καθαρό της αποτέλεσμα με την διενέργεια αντίστοιχων προβλέψεων εμφανίζοντας καθαρά κέρδη 52,9 εκατ. ευρώ.
Με την κερδοφορία του 2022 ο ΟΛΠ διαπραγματεύεται 9 φορές τα περυσινά του κέρδη ενώ αν τελικώς η κερδοφορία υπερβεί τα 70 εκατ. ευρώ το εκτιμώμενο ΡΕ προσεγγίζει τις 7 φορές. Από ότι φαίνεται και το 2023 θα είναι έτος υψηλότερων επιδόσεων και άρα μεγαλύτερων επιβραβεύσεων προς τον μέτοχο αφού η διοίκηση έχει δεσμευθεί για τουλάχιστον ανάλογη ποσοστιαία διανομή μερίσματος από τα καθαρά κέρδη. Το μέρισμα των 1,04 ευρώ ανά μετοχή θα αποκοπεί στις 31 Ιουλίου ενώ τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου θα ανακοινωθούν στις 25 Σεπτεμβρίου.