Με οριακές απώλειες ( -0,07% στον Γενικό Δείκτη), ήπιες διακυμάνσεις και διακράτηση των 860 μονάδων συνεχίστηκε η τρέχουσα εβδομάδα στο Χρηματιστήριο της Αθήνας.
Ο όγκος συναλλαγών παρέμεινε στα γνωστά επίπεδα, πέριξ των 50 εκατ. ευρώ ( 57 εκατ. με τις προσυμφωνημένες συναλλαγές) με Τράπεζα Πειραιώς, ΕΕΕ και ΔΕΗ να εμφανίζουν απώλειες οδηγώντας τον δείκτη σε αρνητικό πρόσημο.
Στη σημερινή συνεδρίαση της ΕΚΤ δεν αναμένονται εκπλήξεις με μια ακόμα «επιθετική» κίνηση των επιτοκίων με αύξηση 75 μονάδων βάσης. Στην ελληνική αγορά, αξιολογούνται το τρέχον δεκαήμερο οι συμμετέχουσες στον δείκτη MSCI οκτώ εταιρείες του FTSE με την ανακοίνωση να αναμένεται στις 10 Νοεμβρίου.
Στις διεθνείς αγορές συντηρείται το θετικό κλίμα και μαζί με την αποσυμπίεση στις διαθέσεις των πωλητών στις αγορές ομολόγων, διαφαίνεται ότι αρκετές αρνητικές ειδήσεις έχουν ήδη προεξοφληθεί στις τρέχουσες τιμές. Βέβαια, η μεσοπρόθεσμη τάση παραμένει καθοδική, αλλά οι επενδυτές προς το παρόν απολαμβάνουν το ράλι ανακούφισης , εστιάζοντας και στα αποτελέσματα των κολοσσών της τεχνολογίας στη Wall Street.
Στα ελληνικά οικονομικά δεδομένα, ενδιαφέρον παρουσιάζει η μελέτη της Εθνικής Τράπεζας για την πορεία του Τουρισμού τη φετινή χρονιά, καθώς οι δυο μεγάλες σημαντικές εισηγμένες που σχετίζονται άμεσα, φαίνεται να εκπληρώνουν τις προσδοκίες με τα αποτελέσματά τους.
Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στα τέλη Οκτωβρίου ο τουρισμός συνεχίζει με εντυπωσιακά νούμερα, αλλά το ενδιαφέρον εστιάστηκε στη θερινή περίοδο που έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Δύο χρόνια μετά το χτύπημα της πανδημίας, οι τουριστικές εισπράξεις της Ελλάδας την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου προσεγγίζουν τα επίπεδα του ισχυρού 2019 (έναντι αύξησης κατά 50% από την αντίστοιχη περίοδο του 2021). Βασική κινητήριος δύναμη ήταν η αυξημένη δαπάνη ανά άφιξη (11% υψηλότερα του 2019 - με σχεδόν 2/3 της ανόδου να εκτιμάται ως αποτέλεσμα πληθωρισμού), ενώ οι αφίξεις ξένων τουριστών παρέμειναν ελαφρώς χαμηλότερα έναντι του 2019 (88% του 2019), με τις πολύ δυναμικές αεροπορικές αφίξεις να αντισταθμίζονται εν μέρει από τις αναιμικές οδικές, σημειώνει η Τράπεζα.
Επισημαίνει επίσης , ότι οι πωλήσεις των ελληνικών ξενοδοχείων ευνοήθηκαν περαιτέρω, με τις πωλήσεις 8μήνου να ξεπερνούν εκείνες του 2019 κατά 17%, σε μεγάλο βαθμό λόγω βελτίωσης ποιότητας και διεύρυνσης των παρεχόμενων υπηρεσιών δεδομένου ότι το σταθερά αυξανόμενο κομμάτι των ξενοδοχείων 4/5 αστεριών πετυχαίνει υψηλότερες πληρότητες.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο , καθώς οι μεγάλοι ανταγωνιστές της χώρας είναι «δίπλα» μας , εντοπίζεται στο ότι η Ελλάδα κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της στη Μεσόγειο σε 19% το πρώτο 7μηνο του 2022, έναντι 17% το 2019 (και 13% το 2013). Το προβάδισμα της Ελλάδας έγινε αισθητό κυρίως κατά τους θερινούς μήνες, καθώς ήταν η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που κατέγραψε θετικό πρόσημο στις πτήσεις σε σύγκριση με το 2019.
Συνυπολογίζοντας τους πρόδρομους δείκτες όπως οι υψηλές προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις εξωτερικού, συμπεραίνεται ότι και το υπόλοιπο διάστημα μέχρι το τέλος της χρονιάς θα είναι θετικό, με την αισιοδοξία οι ταξιδιωτικές εισπράξεις να ξεπεράσουν αυτές της χρονιάς ρεκόρ του 2019.
Στο πλαίσιο αυτό, ρίχνουμε μια ματιά, στις σημαντικές ελληνικές εισηγμένες που έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό, ξεκινώντας από την ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ:
Για το 2022 η διοίκηση εκτιμά μείωση εσόδων από 3% έως 6% σε σχέση με το 2019, επιβατική κίνηση πέριξ των 12,5 εκατ. και ποσοστό διαθέσιμων θέσεων (χωρητικότητα) που διαμορφώνεται στο 94 - 98% του 2019. Πράγματι, ήδη από το β΄τρίμηνο του έτους η εταιρεία κατέγραψε επιδόσεις που προσέγγισαν το 2019 με σταθερή αύξηση της ζήτησης, γεγονός που οδήγησε σε ισχυρές ταμειακές ροές.
Η σημαντική αύξηση του πτητικού έργου και η ανάκαμψη της ζήτησης συνέβαλλαν σε αύξηση κατά 201% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ο οποίος διαμορφώθηκε σε 327,3 εκατ. ευρώ από 108,6 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2021 και και κέρδη μετά φόρων στα 10,8 εκατ. ευρώ από ζημίες 33,9 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
ΑΡΑΙΓ – ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΓΡΑΦΗΜΑ
Παρά τη βύθιση προς τα 4,40 ευρώ, η στήριξη των 4,65 ευρώ που επισημαίνεται στο γράφημα, λειτούργησε σε εβδομαδιαίο χρονοπλαίσιο και ο τίτλος κινείται προς την επόμενη αντίσταση των 5, 15 ευρώ, σημείο που διατρέχει και ο απλός κινητός μέσος των 50 εβδομάδων.
Επόμενες αντιστάσεις τα 5,59, ο απλός εβδομαδιαίος κινητός 200 άρης και τα 6,10 ευρώ. Η μεγάλη αυτή ζώνη ( 4,65-6,30 ευρώ) εντός της οποίας κινείται επί 2 χρόνια η μετοχή , χαρακτηρίζει την πορεία της και ενδεχόμενη ανοδική διάσπαση η θα σημάνει μια ιδιαίτερα θετική πορεία για την εταιρεία γενικότερα.
ΑUTOHELLAS
Iστορικά υψηλά και σε τζίρο και σε κέρδη παρουσίασε η εταιρεία στο α΄εξάμηνο της χρονιάς. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών, ανήλθε σε 351,4εκατ. ευρώ έναντι 308,8εκατ. ευρώ το 2021.
Τα κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) του Ομίλου για το εξάμηνο του 2022 ανήλθαν στα 29,4εκατ. ευρώ έναντι 16,9 εκατ. ευρώτην αντίστοιχη περσινή περίοδο με αύξηση 74,3%. Συνολικά, ο απασχολούμενος στόλος για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις ξεπέρασε τα 48.000 αυτοκίνητα με 5.700 συνολικές αγορές νέων αυτοκίνητων.
Η δραστηριότητα στις μισθώσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκε στο εξάμηνο του 2022 κατά 21,5% αγγίζοντας τα 102,6εκατ. ευρώ από 84,4εκατ. το 2021. Στο γεγονός αυτό, βοήθησε ιδιαίτερα η αύξηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων.
Στις 5 Δεκεμβρίου η μετοχή αποκόπτει την επιστροφή κεφαλαίου ύψους 1 ευρώ, με μερισματική απόδοση με την τρέχουσα τιμή της τάξης του 9%.
ΟΤΟΕΛ –ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΓΡΑΦΗΜΑ
Στη μεγάλη εικόνα του εβδομαδιαίου γραφήματος, αποτυπώνεται η πολύ καλή πορεία της εταιρείας. Η μετοχή κινείται από τα χαμηλά του Ιουλίου του 2020 σε ένα μεγάλο ανοδικό σφηνοειδή σχηματισμό προσεγγίζοντας την άνω γραμμή F που πιθανά θα λειτουργήσει ως αντίσταση. Στήριξη τα 9,45 ευρώ, στα όρια της ανερχόμενης G με τα 8,30 ευρώ να αποτελούν ισχυρή στήριξη. Μόνο με καθοδική διάσπαση αυτής της στήριξης, θα επέλθουν ανησυχίες στους κατόχους, καθώς θα κινδυνεύσει η μεσομακροπρόθεσμη ανοδική τάση της μετοχής.