Ένα εμβληματικό ρολόι, πέρα από την εμπορική του αξία, θεωρείται από καιρό, σύμβολο κύρους. Οι κάτοχοι τέτοιων ρολογιών φέρουν στο χέρι μια έμπρακτη εικόνα καταξίωσης που δεν περνά απαρατήρητη στον περιβάλλοντα χώρο. Οι άνθρωποι που αγαπούν τα ποιοτικά ρολόγια – και δεν τα βλέπουν αποκλειστικά ως πρόσοδο επενδυτική - πιστεύεται ότι διαθέτουν καλαισθησία, μια καλλιέργεια που υπερβαίνει το εφήμερο που η εποχή μας αποθεώνει. Ακολουθούν οι 10 κορυφαίες εταιρείες ρολογιών πολυτελείας που συνδυάζουν μοναδικά ένα ιστορικό brand με ένα αγέραστο στον χρόνο σχέδιο.
10. Piaget
Ιστορικό όνομα του 1874 το οποίο ιδρύθηκε από τον Georges Edouard Piaget. Είναι γνωστό για την παραγωγή εξαιρετικά λεπτών ρολογιών, με παγκόσμια ρεκόρ στην κατηγορία.
Ο Quentin Herbert, ο οποίος διορίστηκε επικεφαλής το 2019, προχώρησε σε πετυχημένες αλλαγές στη δημοφιλή εταιρεία. Οι 12 συλλογές μειώθηκαν σε 4 και οι διάφορες τιμές στις οποίες εμφανίζονται τα ρολόγια αντιπροσωπεύονται από τις τέσσερις αυτές συλλογές. Ενσωματώθηκαν επίσης φωτεινότερα χρώματα, που ήταν άλλη μια σημαντική βελτίωση που έκανε ο Herbert. Παραδοσιακά, το ρολόι Piaget κυκλοφορεί σε μαύρο ή μπλε χρώμα, αλλά πλέον το συναντάμε και σε αποχρώσεις όπως το κίτρινο και το πράσινο που απευθύνονται σε πιο νεανικό κοινό.
9. Ulysse Nardin
Όταν ο Ulysse Nardin ξεκίνησε την εταιρεία ρολογιών του, ήταν μόλις 23 χρόνων. Κύρια πηγή έμπνευσής του ο πατέρας του, ο οποίος ήταν επίσης ωρολογοποιός.
Τα χρονόμετρα θαλάσσης είναι το κύριο χαρακτηριστικό των ρολογιών της εταιρείας. Όσο για τη συγκεκριμένη μάρκα, ξεχωρίζει επειδή μπορεί να παράγει σύγχρονες συλλογές όσο και μινιμαλιστικά σχέδια. Στις περισσότερες από τις διαφημίσεις της χρησιμοποιεί υποβρύχιες εικόνες δυτών επειδή τα ρολόγια της απευθύνονται στον κόσμο της θάλασσας. Χαρακτηριστικό ότι σε μία καμπάνια του 2018 βλέπαμε να μεταφέρονται καρχαρίες από το υδάτινο, φυσικό τους περιβάλλον στη Σαγκάη και τη Νέα Υόρκη. Μια προβολική ταύτιση του brand με το ισχυρό πλάσμα.
8. Omega
Εμφανίζεται σε κάθε ταινία του Τζέιμς Μποντ ως το επίσημο κατασκοπευτικό ρολόι. Βεβαίως, η ιστορία του πηγαίνει πίσω στο χρόνο. Από το 1903 οπότε και ο Louis Brandt ίδρυσε την Omega και είναι πλέον γνωστή σε όλο τον κόσμο. Ο Buzz Aldrin, καθώς έκανε τα πρώτα του βήματα στο φεγγάρι, το έκανε το πρώτο ρολόι που ταξίδεψε στο διάστημα.
Σήμερα, η Omega είναι ιδιαίτερα ενεργή στον ψηφιακό κόσμο, όπου δημοσιεύει φωτογραφίες, διοργανώνει διαγωνισμούς και πραγματοποιεί επιδραστικές καμπάνιες μάρκετινγκ. Η εταιρεία επιχειρεί να ταυτιστεί με δημοφιλείς προσωπικότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερο και πιο νεανικό κοινό.
7. Chopard
Στο Sonvillier της Ελβετίας, η Louise-Ulysse Chopard ίδρυσε την εταιρεία L.U.C, η οποία είναι τώρα γνωστή ως Chopard. Καθώς οι πωλήσεις ρολογιών της εξαπλώθηκαν σε όλη την Ευρώπη, η Chopard άρχισε να προμηθεύει τον Τσάρο Νικόλαο Β' της Ρωσίας.
Με αιώνιο μότο το «The Artisan of Emotions in 1860», η Chopard άλλαξε στρατηγική marketing το 2018! Αυτό από μόνο του αρκεί να μας δείξει την αφοσίωση της εταιρείας στο πλούσιο παρελθόν της, καθώς εδράζεται στην ιδέα ότι τα ρολόγια της «γεννήθηκαν» από το συναίσθημα. Ως μία από τις μετρημένες πια οικογενειακές εταιρείες, η Chopard πραγματικά ξεχωρίζει ως ευρωπαϊκός εμπορικός «οίκος».
6. Blancpain
Αν μιλάμε για ιστορία, δικαίως το brand μπορεί να την επικαλείται. Η Blancpain ιδρύθηκε το 1735 και είναι γνωστή για την παραγωγή καταδυτικών ρολογιών. Έκτοτε, έχει προχωρήσει το σχέδιο και τα τεχνικά της επιτεύγματα.
Λόγω της εισαγωγής φθηνών υλικών από τους Ιάπωνες τη δεκαετία του 1980, η ελβετική βιομηχανία ρολογιών πολυτελείας δοκιμάστηκε. Η Blancpain γνώρισε πρωτοφανή κρίση, κατάφερε όμως να περάσει τις δυσκολίες κι άλλαξε χέρια στον όμιλο Swatch για 80 εκατομμύρια δολάρια. Η συνεχής καινοτομία θεωρείται το μυστικό της επιτυχίας της και το ότι μετέτρεψε σε τέχνη την μαστορική της ωρολογοποιίας.
5. Patek Philippe
Το σλόγκαν «Ξεκινήστε την παράδοσή σας» ανυψώνει το ρολόι ως δομικό στοιχείο της ιστορίας και της συνέχειας μιας οικογένειας. Το 1996 η Patek Philippe ξεκίνησε την καμπάνια Generations, η οποία απεικόνιζε τα ρολόγια της ως κειμήλια που θα μπορούσαν να περάσουν από τη μια γενιά στην άλλη.
Άλλωστε, η Patek Philippe αναγνωρίζεται ως η δημιουργός του πρώτου ρολογιού χειρός και συγκαταλέγεται στις 10 κορυφαίες εταιρείες ρολογιών πολυτελείας. Είναι ακόμη γνωστή για τα εξαιρετικά περίπλοκα και περίτεχνα σχέδιά της.
4. Jaeger-LeCoultre
Τα ελβετικά όρη Jura είναι ο τόπος ίδρυσης της Jaeger-LeCoultre το 1833. Πρόκειται για εταιρεία συνώνυμο της κορυφαίας Ελβετικής ωρολογοποιίας. Γνωστή στους υποψιασμένους συλλέκτες για το Reverso, ένα τετράγωνο ρολόι που μπορεί να αναποδογυριστεί για να προστατεύσει το καντράν.
Το πρόγραμμα εγγύησης με τίτλο «Πρόγραμμα φροντίδας Jaeger-Lecoultre» εισήχθη από την επιχείρηση στο διαδίκτυο το 2019. Αυτό σημαίνει ότι συλλέγονται πληροφορίες σχετικά με τους κατόχους του ρολογιού εάν φυσικά επιλέξουν να συμμετάσχουν. Το γεγονός μεταφράζεται στην προσπάθεια της επιχείρησης να κατανοήσει ποιοι είναι οι υψηλού επιπέδου πελάτες της και να χτίσει έναν στενότερο δεσμό μαζί τους.
3. Rolex
Η ισχυρή μεταπωλητική αξία της Rolex αντανακλάται στη συνολική αξία του brand που υπολογίζεται σε κάτι λιγότερο από 8 δισεκατομμύρια δολάρια. Συνεπώς, τα ρολόγια που φέρουν το όνομά της είναι εξαιρετικές επενδύσεις στο χρόνο.
Ο Hans Wilsdorf ίδρυσε την εταιρεία το 1926, καθιστώντας την κορυφή της premium ωρολογοποιίας. Η υψηλής ποιότητας παραγωγή είναι κάτι για το οποίο η Rolex περηφανεύεται. Για να αυξήσει την αξία των ρολογιών της, η εταιρεία έχει προσθέσει μοναδικές πέτρες και πολύτιμα μέταλλα, κρατώντας την ίδια απαράμιλλη ποιότητα στους μηχανισμούς των ρολογιών της.
2. Vacheron Constantin
Πρόκειται για τον παλαιότερο ελβετικό οίκο ωρολογοποιίας που δραστηριοποιείται από το 1775. Στην Αμερική, προμηθεύει ιδιώτες με ρολόγια από τις αρχές της δεκαετίας του 1830, ενώ στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα τα ρολόγια του έγιναν σύμβολο κομψότητας και κύρους για εύπορους Αμερικανούς όπως ο συγγραφέας Henry James και διάφορα μέλη της οικογενείας Rockefeller.
Οι βασικές αξίες του οίκου όπως η συνεχής προσήλωση στην τελειότητα, η άψογη κατασκευή και η έμφαση στις λεπτομέρειες αποτυπώνονται σε κάθε ένα μοναδικό ρολόι που παράγεται.
1.Audemars Piguet
Από την ίδρυσή της το 1875, η Audemars Piguet δημιουργεί μοναδικά σχέδια και εξαιρετικά ανθεκτικά ρολόγια. Με το ντεμπούτο της σειράς AP Royal Oak, η οποία συνδύαζε τη χρήση μη πολύτιμων μετάλλων και τον σπορτίφ σχεδιασμό, η μάρκα εκτίναξε τη φήμη της ως καινοτόμος στη βιομηχανία ρολογιών.
Η επιχείρηση άνοιξε το πρώτο pop-out κατάστημα στο WeChat της Ελβετίας το 2018 και την επόμενη χρονιά πλάσαρε τη σειρά ρολογιών «Code 11.59», η οποία απευθυνόταν στη νεότερη γενιά. Το brand με ένα καλά ενορχηστρωμένο marketing μπόρεσε να εκμεταλλευτεί τις τεράστιες δυνατότητες της αγοράς πολυτελών ρολογιών στην Κίνα και να φτάσει στην κορυφή.