Ο CEO της Tesla Elon Musk, είχε δηλώσει στους δημοσιογράφους στα εγκαίνια των εργασιών του εργοστασίου Tesla Gigafactory, στα προάστια του Βερολίνου, ότι η Tesla θα παραδώσει 500.000 οχήματα μέχρι το τέλος του 2020. Είχε τονίσει ότι η Tesla δαπανά κεφάλαια, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, χωρίς όμως να τα σπαταλά, ώστε να φέρει σύντομα τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η χρηματιστηριακή αγορά υποδέχτηκε με ενθουσιασμό τις δηλώσεις αυτές, διότι η μεγαλύτερη ένσταση των αναλυτών προς την Tesla, εστιαζόταν μέχρι πρότινος στην αδυναμία της εταιρείας να παραδώσει τα οχήματα, μέσα στα συμφωνημένα χρονοδιαγράμματα.
Πέρα από αυτές τις δηλώσεις, η επέκταση των μονάδων παραγωγής στην Κίνα και η συμμετοχή της μετοχής στον Δείκτη S&P 500 που αναμένεται να προσελκύσει νέα θεσμικά κεφάλαια στη μετοχή, συνθέτουν ένα περιβάλλον ιδιαίτερα θετικό για την Tesla. Έτσι η μετοχή της Tesla (NASDAQ:TSLA), κλείνει το 2020 με απόδοση της τάξης του 638%, ξεκινώντας από τα $86 και αγγίζοντας τα $640. Η τρέχουσα αξία της ξεπερνά τα 606 δισ. δολάρια!
Ταυτόχρονα η Tesla, προβαίνει σε μεγάλες επενδύσεις εκτός από αυτήν του Βερολίνου, στη νέα μονάδα παραγωγής οχημάτων στο Austin του Texas, καθώς στη μονάδα βαφής στο εργοστάσιο συναρμολόγησης στο Fremont, στη California. Η Tesla που άντλησε πρόσφατα $5 δισ. από το επενδυτικό κοινό, σκοπεύει να επενδύσει άλλα $2 δισ., στην προσπάθεια της να προχωρήσει σε εσωτερική παραγωγή μέρους των μπαταριών που χρησιμοποιεί, οι οποίες μέχρι τώρα κατασκευάζονται όλες με τη μέθοδο του outsourcing, σε άλλα εργοστάσια.
Παρ’ όλα αυτά, εντύπωση έκανε σε όλη την επενδυτική κοινότητα, το περιεχόμενο ενός εσωτερικού εταιρικού email, που απέστειλε ο ίδιος ο Elon Musk, στους εργαζόμενους της εταιρείας και το οποίο διέρρευσε μέσω το CNBC. Το θέμα του email είναι «Τα κόστη είναι εξαιρετικά σημαντικά»
Ο Elon Musk, αναφέρει στο mail του:
Σήμερα, που η μετοχή της Tesla, προσεγγίζει νέα υψηλά επίπεδα τιμών, μπορεί αρκετοί να συμπεραίνουν ότι η προσεκτική διαχείριση των εξόδων της εταιρείας, δεν είναι σημαντική. Όμως αυτό είναι κατηγορηματικά, μη αληθές.
Όταν μελετάμε την πραγματική κερδοφορία μας, διαπιστώνουμε ότι είναι χαμηλότερη από το 1%. Οι επενδυτές μας, δείχνουν μεγάλη εμπιστοσύνη, για τη μελλοντική μας κερδοφορία, όμως αν σε οποιοδήποτε σημείο, φανεί ότι η κερδοφορία αυτή είναι ανέφικτη, τότε η μετοχή μας θα διαλυθεί όπως το σουφλέ κάτω από το σφυρί.
Για να επιτύχουμε τα αυτοκίνητα μας να είναι προσιτά στους πολίτες, θα πρέπει να γίνουμε εξυπνότεροι στον τομέα των δαπανών μας. Αυτό είναι ένα σκληρό παιχνίδι, που απαιτεί χιλιάδες δημιουργικές ιδέες να βελτιώνουν τον παράγοντα του κόστους, στη διαδικασία παραγωγής ή στη διαδικασία του σχεδιασμού, έτσι ώστε να βελτιώσουμε τόσο την ποιότητα και όσο και το ύψος της παραγωγής. Αυτές οι εξαιρετικές ιδέες μπορεί να μας εξοικονομούν $5, όμως οι βασικές σπατάλες είναι αυτές της τάξης των $0,50 και $0,20 που χάνονται δεξιά και αριστερά.
Για να καταφέρουμε να επιτύχουμε τη επανάσταση της ηλεκτρικής αυτοκίνησης, πρέπει να προσπαθήσουμε να κάνουμε προσιτά σε όλους, όχι μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και τους σταθμούς ανεφοδιασμού και τις φωτοβολταϊκές πηγές ενέργειας.
Είναι φανερό ότι ο Elon Musk, έχει κατανοήσει πλήρως ότι το παιχνίδι των υπεραξιών και των προσδοκιών τελειώνει, όταν οι επενδυτές δεν βλέπουν στο ορατό μέλλον αυτά που τους έχουν υποσχεθεί. Βέβαια, το να μην καταφέρνει η Tesla να είναι σημαντικά κερδοφόρα, σύμφωνα με αρκετούς χρηματιστηριακούς αναλυτές, δεν οφείλεται στις ανεξέλεγκτες δαπάνες, αλλά στον πυρήνα του επιχειρηματικού της σχεδίου.
Πάντως το καμπανάκι που χτύπησε ο Elon Musk, έχει ως αποδέκτες όλες τις εταιρείες που είναι εισηγμένες στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης, οι οποίες έχουν αστρονομικές αποτιμήσεις που εστιάζονται στις προσδοκίες και όχι στη παραγωγή σημαντικών κερδών.
.