Συνεδρίαση εξαιρετικά μειωμένων πρωτοβουλιών είναι (και) η σημερινή στο ελληνικό χρηματιστήριο, κάτι που αντανακλάται στον περιορισμένο τζίρο, με το Γενικό Δείκτη όμως να κρατά το όριο των 600 μονάδων έχοντας γυρίσει σε θετικό έδαφος με στηρίξεις από ΔΕΗ, Lamda Development, ΟΠΑΠ, Motor Oil και Aegean Airlines.
Ο περιορισμός των απωλειών στις ευρωπαϊκές αγορές αλλά και η εμφανής παύση των πωλήσεων στο Χ.Α. στην περιοχή των 600 μονάδων, έχει αλλάξει την εικόνα, με αποτέλεσμα πλέον ο Γ.Δ. να διαπραγματεύεται στις 614 μονάδες με άνοδο 0,71%, μολονότι το πρωί και στο ξεκίνημα της συνεδρίασης έφτασε να υποχωρεί έως 1,82%.
Η ελληνική αγορά έχει να διαχειριστεί και τη χθεσινή υποβάθμιση των προοπτικών της ελληνικής οικονομίας από «θετικές» σε «σταθερές» από τον αμερικανικό οίκο Fitch, που ωστόσο διατήρησε την αξιολόγηση της χώρας σε «BB». Φυσικά, μέσα σ’ ένα περιβάλλον πλήρους οικονομικής και επιχειρηματικής αδράνειας, κανένας δεν ανέμενε καλύτερες εκτιμήσεις, είτε από τους οίκους αξιολόγησης, είτε από άλλους θεσμούς που εσχάτως έχουν καταθέσει τις εκθέσεις με τις προβλέψεις τους, οπότε η αγορά αυτό επιβεβαιώνει και σήμερα…
Κύριο χαρακτηριστικό και της σημερινής ημέρας είναι το μειωμένο τέμπο στις συναλλαγές που διαμορφώνονται μόλις στα 26 εκατ. ευρώ, με την εβδομάδα αυτή να έχει πολύ λιγότερες συναλλαγές απ’ ότι η προηγούμενη που ήταν Μ. Εβδομάδα, κάτι αξιοσημείωτο αν μη τι άλλο.
Ο δείκτης FTSE 25 διαπραγματεύεται στις 1.478 μονάδες με άνοδο 0,78% παρ’ ότι στην αρχή έχανε έως 1,84%, ενώ ο τραπεζικός δείκτης συνεχίζει πτωτικά χάνοντας 2,28% στις 316 μονάδες.
Στον Large Cap ξεχωρίζει η ΔΕΗ που ενισχύεται κατά 7,44% με όγκο 1,4 εκατ. τεμάχια, ενώ θετικά κινούνται και οι Lamda Development, Motor Oil, Aegean Airlines, Fourlis, Coca Cola HBC, ΟΠΑΠ, Ελλάκτωρ, ΕΥΔΑΠ κ.α. Στον αντίποδα, η Εθνική μετά το +11,68% χθες υποχωρεί σε ποσοστό 4,71%, η Eurobank χάνει 2,95%, η Τιτάν -2,15% και η Πειραιώς -1,71%.
Στο χώρο του Mid Cap, η Πλαστικά Θράκης συνεχίζει ανοδικά κερδίζοντας 3,71%, έχοντας άνοδο περί το 20% το τελευταίο τριήμερο και κοντά στο 40% από τις 3 Απριλίου, με φόντο την είσοδο της εταιρείας στην κατασκευή μασκών προστασίας από τον κορονοϊκό. Θετικά κινούνται στο μεσαίο χώρο και μετοχές όπως Intracom Holdings, Quest Συμμετοχών, Ιντραλοτ, Autohellas, MIG και Profile, ενώ στο σύνολο της αγοράς η εικόνα είναι μοιρασμένη με 54 μετοχές σε άνοδο και 52 σε πτώση.
Μουδιασμένο το διεθνές κλίμα
Ευρύτερα διεθνώς το κλίμα παραμένει εύλογα μουδιασμένο και σε καμιά περίπτωση ευνοϊκό για νέα μεγάλα ρίσκα από την πλευρά των επενδυτών, δεδομένου ότι χώρες και οικονομίες τώρα μπαίνουν σταδιακά μπροστά στο νέο στοίχημα, που είναι η άρση των lockdowns και το δύσκολο εγχείρημα της επανεκκίνησης της οικονομικής δραστηριότητας.
Αγορές ομολόγων, εμπορευμάτων αλλά και οι αγορές πετρελαίου βρίσκονται σε γενικευμένα διαταραγμένο κλίμα, καθώς ουδέποτε η ανθρωπότητα και το παγκόσμιο οικονομικό – επενδυτικό σύστημα έχει κληθεί να αντιμετωπίσει παρόμοια κατάσταση.
Tο αποτέλεσμα της χθεσινής Συνόδου Κορυφής, είναι μερικώς… θολό και τουλάχιστον όχι «χειροπιαστό» ακόμη ώστε να εκτιμηθεί θετικά από τις αγορές, ενώ η αποτυχία της πρώτης κλινικής δοκιμής με το φάρμακο Remdesivir για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, απογοητεύει περαιτέρω τους επενδυτές.
Συνάμα, το πόσο δύσκολη θα είναι η επόμενη ημέρα μαρτυράται απολύτως ξεκάθαρα από το γεγονός ότι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, η Lufthansa η οποία έχει καθηλώσει στο έδαφος πάνω από 700 αεροπλάνα από τα τέλη Μαρτίου, ζητά πακέτο διάσωσης έως και 10 δισ. ευρώ από τη γερμανική κυβέρνηση!
Ο γερμανικός κολοσσός κατέγραψε κατά το α' τρίμηνο του έτους ζημιές ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ αναμένει ακόμη μεγαλύτερες απώλειες το β' τρίμηνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους 350.000 επιβάτες που εξυπηρετούσε πριν την κρίση, έφθασε να εξυπηρετεί σήμερα λιγότερους από 3.000!