Η πλατφόρμα staking κρυπτονομισμάτων Freeway, η οποία είχε προωθηθεί ιδιαίτερα από influencers της αγοράς κρυπτονομισμάτων, ανακοίνωσε τη διακοπή των υπηρεσιών της εν μέσω «αστάθειας της αγοράς». Αυτήν τη στιγμή επικρατεί σύγχυση μεταξύ των χρηστών ως προς το μέλλον της πλατφόρμας καθώς και αβεβαιότητα για την τύχη των κρυπτονομισμάτων των χρηστών της.
Η έκταση του οικονομικού προβλήματος δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή. Η πλατφόρμα διέκοψε τις υπηρεσίες της στον απόηχο της πτώσης του κρυπτονομίσματος που έχει εκδώσει η πλατφόρμα. Το κρυπτονόμισμα $FWT έχει πέσει περισσότερο από 80%, ωστόσο ακόμα και σήμερα έχει κεφαλαιοποίηση που ξεπερνά τα $10 εκατομμύρια. Το κρυπτονόμισμα που βρίσκεται μεταξύ των 1000 κρυπτονομισμάτων του πίνακα κεφαλαιοποίησης διαπραγματεύεται σε πολύ μικρά και αναξιόπιστα ανταλλακτήρια κρυπτονομισμάτων με περιορισμένο όγκο συναλλαγών.
Οι περισσότεροι αναλυτές συναινούν πως ήταν καλοστημένη απάτη καθώς ήταν αδύνατο να βρεις επενδυτικές ευκαιρίες που αποδίδουν απόδοση σταθερά 43% σε bear market.
Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, το πρότζεκτ ήταν ένα rebrand του AuBit, που ιδρύθηκε το 2017. Η εταιρεία είχε ξεκινήσει αντίστοιχη προσπάθεια με fiat νομίσματα TradFi και στη συνέχεια συνειδητοποίησαν ότι τα κρυπτονομίσματα είναι πιο δελεαστικά. Η ομάδα είχε εξαιρετική εμπειρία στο μάρκετινγκ, και πολλοί από τους «influencers» που το προωθούσαν έβγαζαν κέρδη μέσω προμηθειών. Παράλληλα η εταιρεία καλούσε τους χρήστες να προσκαλέσουν περισσότερους ανθρώπους στην πλατφόρμα για να κερδίζει κάποιος μεγαλύτερη απόδοση/έτος. Πρόκειται για μια κλασική τακτική πρότζεκτ πολυεπίπεδου μάρκετινγκ ή αλλιώς πυραμίδας.
Το Freeway ισχυριζόταν ότι προσφέρει έως και 43% ετήσιες ανταμοιβές στους λεγόμενους «Superchargers» που αποδίδονταν τόσο σε κρυπτονομίσματα ή σε παραδοσιακά fiat νομίσματα. Οι χρήστες κατέθεταν κεφάλαια και έπρεπε να αγοράσουν κάποιο πακέτο Supercharger, το οποίο φέρνει απόδοση. Για να μπορέσουν να αγοράσουν θα έπρεπε να κλειδώσουν επίσης τα κρυπτονομίσματα της πλατφόρμας σε κάποιο έξυπνο συμβόλαιο staking.
Ωστόσο υπήρχε ένα σημαντικό πρόβλημα: Αυτά τα προϊόντα Superchargers δεν μπορούσαν να εξαργυρωθούν για τα κεφάλαια που κατατέθηκαν, αλλά έπρεπε να πουληθούν σε κάποιον άλλο χρήστη ώστε τα χρήματα να επιστραφούν. Ωστόσο, η Freeway ανέφερε στη δήλωσή της ότι «δεν θα αγοράζει Supercharger μέχρι να εφαρμοστούν οι νέες στρατηγικές- κλειδώνοντας ουσιαστικά τα κεφάλαια ».
«Όπως όλοι θα γνωρίζετε, υπήρξε μια άνευ προηγουμένου αστάθεια στις αγορές συναλλάγματος και κρυπτονομισμάτων τον τελευταίο καιρό», ανέφερε η εταιρεία στο μήνυμά της. «Η Freeway αποφάσισε επομένως να διαφοροποιήσει τη βάση των περιουσιακών της στοιχείων για να διαχειριστεί την έκθεση σε μελλοντικές διακυμάνσεις της αγοράς και την αστάθεια, διασφαλίζοντας τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και κερδοφορία του οικοσυστήματος» προσέθεσε.
Η Freeway ισχυριζόταν ότι είχε 160 εκατομμύρια δολάρια σε καταθέσεις πελατών σύμφωνα με την ιστοσελίδα της πλατφόρμας. Σε καμία περίπτωση η Freeway, δεν θεωρούνταν μεταξύ των σημαντικών παικτών του οικοσυστήματος των κρυπτονομισμάτων. Αναλύοντας τα δεδομένα που προκύπτουν από τα onchain data υποδηλώνουν ότι η πλειονότητα των κατόχων του κρυπτονομίσματος που υπολογίζεται σε 4.342 κατόχους, το είχε λάβει δωρεάν από μια διανομή airdrop, και τα περισσότερα κρυπτονομίσματα βρίσκονταν σε αδράνεια.
Οι μεγαλύτεροι επενδυτές στην πλατφόρμα έχασαν κάτι περισσότερο από 16.500 δολάρια, χρησιμοποιώντας δεδομένα πριν από την κατάρρευση της αγοράς της Κυριακής.
Παράλληλα όπως σχολιάστηκε μέσω Twitter από την FatManTerra, η ομάδα διαχείρισης του Freeway προχώρησε στη διαγραφή των ονομάτων της ομάδας από την ιστοσελίδα…ενισχύοντας την πεποίθηση πολλών επενδυτών για στημένη απάτη.
Ακόμα πιο ενδιαφέρον ήταν ότι κατά την εγγραφή ζητούσαν τη συναίνεση των χρηστών ακόμα και για να μην μηνύσουν την πλατφόρμα - κατανοώντας το ρίσκο - ενώ οι επενδυτικές προσομοιώσεις δεν θα πρέπει να κατανοούνται σε καμία περίπτωση ως χρηματικές μονάδες.