Σε θετικό έδαφος κινούνται πλέον οι κυριότεροι ευρωπαϊκοί δείκτες, που παρά το «μουδιασμένο» άνοιγμα δείχνουν να διατηρούν το μομέντουμ από το ανοδικού ράλι των τελευταίων ημερών και διευρύνουν έτσι έστω και ελαφρώς τα πρόσφατα ιστορικά υψηλά τους, καθώς οι επενδυτές αναδιατάσσουν τα χαρτοφυλάκιά τους με φόντο την αύξηση των επιτοκίων των αμερικανικών τίτλων.
Ειδικότερα, ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 κινείται με μικρή άνοδο 0,17% και έχει «σπρώξει» ενδοσυνεδριακά το ρεκόρ του στις 495,46 μονάδες, με τους κλάδους των αυτοκινήτων, των χημικών και της ενέργειας να εμφανίζουν τα μεγαλύτερα κέρδη.
Στα επιμέρους ταμπλό, ο γαλλικός CAC 40 επίσης συνεχίζει και σήμερα στην περιοχή των ρεκόρ, κινούμενος με άνοδο 0,34% που έχει φέρει το νέο υψηλό των 7.342 μονάδων, ο βρετανικός FTSE 100 έχει διευρύνει το δικό του στις 7.523 με +0,25%, ενώ ο γερμανικός DAX ενισχύεται κατά 0,54% και έχει πλησιάσει σε απόσταση μικρότερη των 50 μονάδων το δικό του, κινούμενος προς ώρας στις 16.241.
Παρόμοια πορεία ακολουθεί στην περιφέρεια και ο ιταλικός FTSE MIB ο οποίος βρίσκεται στις 28.021 μονάδες με άνοδο 0,24%, ενώ ο ισπανικός IBEX βρίσκεται ακόμα σε αναζήτηση κατεύθυνσης με εναλλαγές προσήμου γύρω από τις 8.800 μονάδες.
Γενικότερα, η προεξόφληση της αύξηση των επιτοκίων της Fed έχει οδηγήσει την απόδοση του δεκαετούς ΗΠΑ στην περιοχή του 1,7% με τους επενδυτές να μετακινούνται από τις αναπτυξιακές μετοχές της τεχνολογίας προς τον τραπεζικό και άλλους περισσότερο συνδεδεμένους με τις άμεσες οικονομικές συνθήκες κλάδους.
Αύριο Πέμπτη, άλλωστε, η ομοσπονδιακή τράπεζα θα δημοσιοποιήσει τα πρακτικά από τη συνεδρίαση Δεκεμβρίου, στα οποία οι επενδυτές θα αναζητήσουν περισσότερες ενδείξεις για τις επικείμενες κινήσεις της.
Στις επιμέρους κινήσεις των μετοχών η ολλανδική Prosus που κατέχει μερίδιο στον κινεζικό κολοσσό Tencent διαπραγματεύεται με απώλειες 2,2%, με φόντο τα πρόστιμα που επέβαλαν οι ρυθμιστικές αρχές του Πεκίνου σε μία σειρά από τεχνολογικές επιχειρήσεις, για μη επαρκή ενημέρωση σχετικά με deals που έχουν κάνει.
Η BMW ενισχύεται ελαφρώς κατά 0,35% καθώς ολοκλήρωσε το 2021 με πωλήσεις ρεκόρ 2,2 εκατ. οχημάτων, ενώ και η Stellantis βρίσκεται στο +0,3% αφότου έγινε γνωστό ότι η Chrysler που της ανήκει σχεδιάζει να έχει πλήρη ηλεκτρική γκάμα μοντέλων έως το 2028.