Η Autohellas είναι από τις ελάχιστες καθαρόαιμες περιπτώσεις εισηγμένων εταιρειών για να αποκτήσει ένας επενδυτής απευθείας έκθεση στον τουριστικό κλάδο. Η περυσινή χρονιά έκλεισε με ιστορικές επιδόσεις σε τζίρο, λειτουργικά κέρδη και καθαρή κερδοφορία πιάνοντας μεγέθη που δικαιολογούν απόλυτα την πρόσφατη ένταξή της στον δείκτη της μεγάλης κεφαλαιοποίησης του ΧΑ.
Παράλληλα, σε αυτή τη διαδρομή, ο μέτοχος ανταμείφθηκε με επιστροφή κεφαλαίου 1 ευρώ και μέρισμα 0,65 ευρώ το οποίο θα κοπεί από την τιμή της μετοχής στις 24 Απριλίου και θα πληρωθεί στις 27 του ίδιου μήνα. Μια απόδοση 6% σε ένα μήνα περίπου, τη λες τουλάχιστον ενδιαφέρουσα.
Ωστόσο, το ζητούμενο είναι το πώς θα πάει η φετινή χρονιά αφού οι επιδόσεις του 2022 κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητες μπορούν να θεωρηθούν. Από τα έως τώρα δεδομένα φαίνεται ότι η τουριστική σεζόν στην Ελλάδα θα κρατήσει ένα δυνατό τέμπο ενοικιάσεων.
Στο εξωτερικό, η προσθήκη της Πορτογαλίας θα προσθέσει τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ στο τζίρο και περίπου 10 εκατ. ευρώ στα λειτουργικά κέρδη. Για το σύνολο του 2022 η HR Aluguer de Automóveis S.A εμφάνισε τζίρο 92,8 εκατ. ευρώ από 65,5 εκατ. ευρώ το 2021.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα στους πρώτους δύο μήνες του 2023 κρατάνε ένα ικανοποιητικό ρυθμό αύξησης ωστόσο, η δυσκολία στη συγκεκριμένη κατηγορία έχει να κάνει με την ικανότητα ομαλού εφοδιασμού της αγοράς σε αυτοκίνητα και τους χρόνους παράδοσης. Ο πληθωρισμός και η κινητικότητα στην αγορά των μεταχειρισμένων εξασφαλίζει την ικανοποιητική πορεία των πωλήσεων στα μεταχειρισμένα ενώ η προσθήκη του JV του FCA Group (Fiat, Chrysler) θα εμπλουτίσει την γκάμα των αυτοκινήτων (Hyundai, KIA, SEAT) και φυσικά τις πωλήσεις από το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς.
Η συγκεκριμένη προσθήκη εκτιμάται ότι θα προσθέσει 100 εκατ. ευρώ στο τζίρο της Autohellas. Όλες αυτές οι κινήσεις (δύο εξαγορές) χρηματοδοτήθηκαν το 2022 με νέα κεφάλαια τα οποία μαζί με την επιστροφή κεφαλαίου οδήγησαν τον καθαρό δανεισμό στα 505 εκατ. ευρώ με τα λειτουργικά κέρδη ωστόσο να εκτοξεύονται στα 226,4 εκατ. ευρώ (+26,5%) διατηρώντας τη μόχλευση σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Βγάζοντας ακριβώς τα ίδια μεγέθη του χρόνου, η εταιρεία θα διαπραγματεύεται 7 φορές τα κέρδη και 4,3 φορές την επιχειρηματική αξία των λειτουργικών κερδών. Κερασάκι στην «τούρτα» η συμμετοχή στην Aegean στην οποία η Autohellas κατέχει το περίπου 11,0%.
Από το 2024 οι μετοχές της Aegean θα μπορούν να δίνουν μέρισμα ενώ η συμμετοχή στην Trade Estates (η Autohellas κατέχει το 11%) κατευθύνεται προς το Χρηματιστήριο στο β’ εξάμηνο της χρονιάς. Υπό αυτό το πρίσμα η μετοχή δεν μπορεί να θεωρηθεί ακριβή και σε συνδυασμό με την ικανοποιητική μερισματική απόδοση είναι μια άριστη επενδυτική επιλογή για την εκπροσώπηση του τουριστικού κλάδου σε ένα χαρτοφυλάκιο αντιπροσωπευτικών ελληνικών εταιρειών.