Με απώλειες ολοκλήρωσαν τις συναλλαγές οι ευρωπαϊκές αγορές καθώς οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας επισκίασαν το θετικό κλίμα της εβδομάδας εν μέσω ανοίγματος των οικονομιών σε ολόκληρη την ήπειρο.
Ο πανευρωπαϊκός Stoxx 600 υποχώρησε 1,6%, αν και σε μηνιαίο επίπεδο ενισχύθηκε 3% το Μάιο, καταγράφοντας το δεύτερο διαδοχικό μήνα κερδών μετά την άνοδο πάνω από 6% τον Απρίλιο.
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αναμένεται να πραγματοποιήσει συνέντευξη Τύπου απόψε με θέμα την Κίνα με τις αγορές να βρίσκονται σε εγρήγορση περιμένοντας νέες εντάσεις μεταξύ των δύο μεγάλων οικονομιών.
Σ αυτό το κλίμα, ο γερμανικός DAX υποχώρησε 1,65% στις 11.586 μονάδες, ο γαλλικός CAC-40 έχασε 1,59% στις 4.695 μονάδες, ενώ ο βρετανικός FTSE 100 κατέγραψε απώλειες 2,47% στις 6.065 μονάδες.
Στην περιφέρεια, ο ιταλικός FTSE MIB έχασε 0,84%, ενώ ο ισπανικός IBEX 35 1,77%.
Στα μακροοικονομικά νέα, ο πληθωρισμός της Ευρωζώνης υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και τέσσερα χρόνια, δίνοντας με τον τρόπο αυτό την καλύτερη αφορμή στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ώστε να διευρύνει τη νομισματική τόνωση. Πιο συγκεκριμένα, ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Μάιο διαμορφώθηκε στο 0,1% σε σύγκριση με τον Απρίλιου που είχε διαμορφωθεί στο 0,3%.
Ακόμη, η ιταλική οικονομία συρρικνώθηκε το α' τρίμηνο του 2020 με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί εδώ και 20 χρόνια, καθώς η οικονομική δραστηριότητα ισοπεδώθηκε από τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν λόγω Covid-19.
Σύμφωνα με στοιχεία της Istat, το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Ιταλίας μειώθηκε 5,3% τον Ιανουάριο σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, αναθεωρημένο από τη συρρίκνωση του 4,7% που είχε υπολογιστεί στις προκαταρκτικές εκτιμήσεις.
Στα εταιρικά νέα, η μετοχή της Tui υποχώρησε περισσότερο από 14%, καθώς το αγγλο-γερμανικό ταξιδιωτικό πρακορείο ανακοίνωσε ότι ακύρωσε όλα τα πακέτα από το Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι την 1η Ιουλίου λόγω της πανδημίας.
Τέλος, η μετοχή της Rolls-Royce συνέχισαν να υποχωρεί την Παρασκευή, καταγράφοντας απώλειες σχεδόν το 14% αφού η S&P υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα του κατασκευαστή κινητήρων αεροπλάνων σε «junk».