Θετικά πρόσημα παρουσιάζουν σήμερα οι βασικοί δείκτες στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια με το επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος να συγκεντρώνεται στην επικείμενη συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας καθώς προβλέπεται ότι η ΕΚΤ θα διατηρήσει αμετάβλητο το guidance.
Ωστόσο, το επενδυτικό ενδιαφέρον έχει προσελκύσει και από χθες η ένταση που προκλήθηκε στις σχέσεις Ιταλία - Βρυξελλών αφού χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι έχει παραβιάσει τους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ λόγω του αυξανόμενου χρέους της, μια κατάσταση που δικαιολογεί την εκκίνηση μιας πειθαρχικής διαδικασίας σε βάρος της.
Εάν τα κράτη-μέλη της ΕΕ στηρίξουν αυτή την εκτίμηση μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, η Κομισιόν θα μπορούσε με τη σειρά της να προτείνει την έναρξη διαδικασίας που θα μπορούσε να επιφέρει κυρώσεις ύψους έως 0,2% του ΑΕΠ της Ιταλίας, δηλαδή περίπου 3,5 δισ. ευρώ.
Σ'' αυτό το κλίμα, o πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 ενισχύεται κατά 0,35% στις 375. 40 μονάδες με όλους τους κλάδους που δραστηριοποιούνται σε αυτόν να κινούνται σε θετικό έδαφος.
Στα ταμπλό, αύξηση 0,44% καταγράφει στα κέρδη του ο βρετανικός FTSE 100 στις 7.226 μονάδες όπως και ο DAX της Γερμανίας που κερδίζει κατά 0,18% στις 11.976 μονάδες.
Προχωρώντας στη Γαλλία, ανοδικά κινείται και ο CAC 40 κατά 0,42% στις 5.290 μονάδες.
Στην περιφέρεια, θετικά πρόσημα εμφανίζει και η Ιταλία με τον FTSE MIB να ενισχύεται κατά 0,66% στις 20.080 μονάδες ενώ σε ανάλογο κλίμα κινείται και η Ισπανία καθώς ο IBEX 35 σημειώνει αύξηση ύψους 0,57% στις 9.151 μονάδες.
Τέλος, σε θετικό έδαφος βρίσκεται και ο PSI 20 στην Πορτογαλία με κέρδη 0,20% στις 5.095 μονάδες.
Στα εταιρικά νέα, σε απόσυρση της πρότασης για συγχώνευση με τη Renault προχώρησε η Fiat Chrysler, καθώς το γαλλικό δημόσιο που είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault δεν είχε εξασφαλίσει την υποστήριξη του άλλου μεγάλου μετόχου, της ιαπωνικής Nissan. Βουτιά 7% για τη μετοχή της Renault, πτώση 1,6% για τη Fiat.
Σύμφωνα με το BBC και άλλα διεθνή ΜΜΕ το γαλλικό δημόσιο που κατέχει το 15% της Renault ενημέρωσε τη Fiat ότι προϋπόθεση για να εγκρίνει την συγχώνευση των 40 δισ. δολαρίων είναι η συμφωνία της Νissan. Και αυτό γιατί η ιαπωνική εταιρεία κατέχει το 15% της Renault, ενώ και η Renault κατέχει το 43,4% της Nissan. Η συμμαχία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών μετρά αρκετές δεκαετίες ζωής.