Όταν το παγκοσμίως – και διαχρονικά - δημοφιλέστερο οικογενειακό αυτοκίνητο, η Toyota Corolla, αποφασίζει να βγει εκτός δρόμου, το κάνει με τέτοιο τρόπο που επαναπροσδιορίζει τους κανόνες του παιχνιδιού: και με υβριδική τεχνολογία 5ης γενιάς, για ασυναγώνιστα χαμηλή κατανάλωση, και με «ηλεκτρική» τετρακίνηση, και με μια νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα, αλλά και με την 3η γενιά του ολοκληρωμένου πακέτου συστημάτων ασφαλείας Toyota Safety Sense (TSS).
Από φέτος, λοιπόν, το φθινόπωρο το παιχνίδι αλλάζει, αφού η Toyota Corolla το παγκόσμιο best-seller των 50+ εκατομμυρίων πωλήσεων, με 55 χρόνια παρουσίας στην αγορά μέσω 12 διαφορετικών γενεών, παίζει και σε ένα δεύτερο ταμπλό - με τη νέα Toyota Corolla Cross: το οικογενειακό, πρακτικό αυτοκίνητο που έρχεται να ολοκληρώσει τη σύγχρονη γκάμα της υπάρχουσας «ασφάλτινης» Corolla, ενισχύοντας παράλληλα ακόμα περισσότερο την παρουσία της εταιρίας στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Και είναι η Corolla Cross ένα εντελώς νέο μοντέλο που έρχεται να πλαισιώσει τις ήδη καθιερωμένες Corolla hatchback, sedan και Touring Sports, επιβεβαιώνοντας ότι υπάρχει μία Corolla – κυριολεκτικά - για όλους.
Ευελιξία, άνεση και ψηφιακή ποιότητα
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και την τεχνολογία της μεγάλης ιαπωνικής εταιρίας, εξελίχθηκε με βάση την αρχιτεκτονική TNGA (Toyota New Global Architecture) – και χτίστηκε πάνω στην ήδη δοκιμασμένη πλατφόρμα GA-C για να προσφέρει – και αυτή – τα συστατικά που αποτελούν τα «κλειδιά» της διαρκούς επιτυχίας της Corolla. Για αυτό άλλωστε το νέο μοντέλο ενσωματώνει τις τελευταίες εξελίξεις που έχει σημειώσει η Toyota στους τομείς της υβριδικής τεχνολογίας, της χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών και των συστημάτων ασφάλειας της μάρκας.
Ενώ από την άλλη μεριά, προσφέρει τους χώρους και την πρακτικότητα που χρειάζεται και απαιτεί ο κάτοχος ενός γνήσιου SUV, προσφέροντας άφθονους χώρους και για επιβάτες, αλλά και για αποσκευές. Οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι αυτές που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία ενός άνετου σαλονιού, με το μήκος να φτάνει τα 4.460 mm, το πλάτος τα 1.825 mm, το ύψος τα 1.620 mm, ενώ το μεταξόνιο (βασικός δείκτης του διαθέσιμου για τα γόνατα των επιβατών χώρου) φτάνει τα 2.640 mm.
Από την άλλη, το μεγάλο πορτμπαγκάζ προσφέρει 436 λίτρα για αποσκευές, ενώ η χωρητικότητά του μπορεί να φτάσει εύκολα τα 1.337 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Παράλληλα ο χώρος αποσκευών διακρίνεται για την πρακτικότητά του, χάρη στο μεγάλο σε πλάτος άνοιγμά του και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης των 720 mm (από τα χαμηλότερα της κατηγορίας) ενώ προσφέρει και την επιλογή μιας ηλεκτρικής πίσω πόρτας – μάλιστα “hands free”, με αισθητήρα κίνησης ποδιού. Πόντους στον τομέα της άνεσης και της χρηστικότητας προσθέτουν, τέλος, οι ρυθμιζόμενες σε κλίση πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Στο ευρύχωρο λοιπόν εσωτερικό κυριαρχεί από τη μια η ποιότητα που έχουν συνηθίσει χρόνια τώρα, οι λάτρεις της ιαπωνικής εταιρίας και από την άλλη η υψηλή τεχνολογία που κάνει αμέσως και άμεσα αισθητή την παρουσία της με τις δύο ψηφιακές οθόνες. Ο λόγος για τον πλήρως ψηφιακό - και πλήρως διαμορφώσιμο - πίνακα οργάνων 12,3”, που κάνει στην Corolla Cross την πρώτη εμφάνιση και - αξίζει να σημειώσουμε - είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, αλλά και για την οθόνη αφής 10,5” που αντιστοιχεί σε ένα νέο infotainment (σύστημα πολυμέσων & ενημέρωσης/ψυχαγωγίας) “Toyota Smart Connect” το οποίο προσφέρει ταχύτερη απόκριση, πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες και εύκολη ενσωμάτωση smartphone – με την τελευταία να προσφέρεται επίσης στάνταρ.
Το T-Mate για το Corolla Cross συνδυάζει τη νέα, 3η γενιά του πακέτου Toyota Safety Sense (TSS), που για πρώτη φορά μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις Over-The-Air, αλλά και άλλα ενεργά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και στάθμευσης που όχι μόνο καθιστούν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη, αλλά παρέχουν συγχρόνως προστασία σε όλους τους επιβάτες του οχήματος και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων.
Το καλύτερο υβριδικό σύστημα - και μάλιστα με AWD-i
Όπως ήδη αναφέραμε, η Toyota Corolla Cross είναι το πρώτο μοντέλο που εξοπλίζεται με την πέμπτη γενιά του υβριδικού συστήματος κίνησης της ιαπωνικής εταιρίας, το οποίο είναι αποτέλεσμα της συνεχούς βελτίωσής του στα 25 χρόνια από τότε που η full hybrid τεχνολογία της ιαπωνικής εταιρίας έκανε το ντεμπούτο της στην αγορά. Το εν λόγω σύστημα κίνησης έχει ρυθμιστεί με γνώμονα τις ευρωπαϊκές συνθήκες οδήγησης, προκειμένου να εξασφαλίσει μια πιο «στενή» και φυσική σχέση ανάμεσα στη χρήση του γκαζιού από τον οδηγό και την επιτάχυνση του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα και πάνω απ’ όλα προσφέρει και αυξημένη ισχύ, αλλά και ακόμα πιο χαμηλή κατανάλωση.
Καρδιά του συστήματος αποτελεί ένας 16-βάλβιδος, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC) βενζινοκινητήρας 2,0 λίτρων που επωφελείται από την υψηλή τεχνογνωσία της Toyota στον τομέα των κινητήρων εσωτερικής καύσης και ενσωματώνοντας τις τεχνολογίες VVT-I και VVT-iE αποδίδει 152 ίππους στις 6000 rpm. Ενώ συνδυασμένος με ηλεκτροκινητήρα 111 ίππων και το γνωστό, πλανητικό σύστημα μετάδοσης συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης δημιουργεί μια κινητήρια μονάδα που αποδίδει συνδυασμένη 197 hp/145 kW, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 7,6’’ και την κατανάλωση να περιορίζεται στα 5,0 – 5,3 lit/100 km (μεικτή, WLTP) για την έκδοση με την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς (FWD), τη στιγμή που οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 114 και 115 g/km.
Το ενδιαφέρον είναι όμως ότι η νέα Toyota Corolla Cross είναι διαθέσιμη και σε έκδοση με την κίνηση και στους 4 τροχούς (AWD). Εδώ μιλάμε για το ευφυές σύστημα τετρακίνησης “AWD-I” με την μετάδοση στον πίσω άξονα να υλοποιείται με τη βοήθεια ενός ισχυρού πίσω ηλεκτροκινητήρα (με ισχύ 40 hp / εξαπλάσια σε σχέση με του μικρότερου σε μέγεθος Yaris Cross που προηγήθηκε), που συμβάλλει όχι μόνο στη βελτίωση των επιδόσεων, αλλά κυρίως στην καλύτερη πρόσφυση στις στροφές και κατά την εκκίνηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Η τετρακίνητη Corolla Cross κατεβάζει λοιπόν το χρόνο για τα 0-100 km/h είναι και σε 7,5’’, ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 120 - 122 g/km και η κατανάλωση μεταξύ 5,3 και 5,6 lit./100 km.
Σημειώστε ότι το νέο, πέμπτης γενιάς υβριδικό σύστημα κίνησης, intelligent all-wheel drive AWD-i, υποστηρίζεται από μια νέα, μικρότερη και ελαφρύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία σε σύγκριση με τη μπαταρία που χρησιμοποιήθηκε στο προηγούμενο σύστημα, έχει κατά 14% μειωμένο βάρος ενώ ταυτοχρόνως η απόδοσή της έχει αυξηθεί επίσης κατά 14%.
Tο πόσο ιδιαίτερη, για να μην πούμε προκλητικά δελεαστική είναι η νέα πρόταση της Toyota στο χώρο των SUV, φαίνεται φτάνοντας στο ταμείο. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 31.200 ευρώ για ένα αυτοκίνητο ισχύος 197 ολόκληρων ίππων με κίνηση στους εμπρός τροχούς συνοδευόμενο από ένα πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα αποτελεσματικό πακέτο υψηλής τεχνολογίας - συνδυασμό συστημάτων υποστήριξης του οδηγού. Πρόκειται για το T-Mate που ξεκινά από τη βελτιωμένη ανίχνευση κινδύνου ατυχήματος και τις λειτουργίες ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρει η τελευταία, 3η γενιά του Toyota Safety Sense (TSS), για να φτάσει μέχρι την υποβοήθηση κατά τη διαδικασία στάθμευσης. Ενώ με δύο μόνο χιλιάδες επιπλέον, δηλαδή με 33.200 ευρώ, αποκτά κάνεις την τετρακίνητη έκδοση. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, τέλος, ότι υβριδικό αυτοκίνητο σημαίνει και αυτόματο - ένα επιπλέον αξεσουάρ ανεκτίμητης αξίας στην τόσο καθημερινότητά της πόλης, όσο και στην κίνηση εκτός δρόμου.
Περισσότερα για τη νέα Toyota Corolla Cross μπορείτε να δείτε κάνοντας κλικ εδώ