Με το Hyundai Bayon, το μοντέρνο crossover που σχεδιάστηκε ειδικά για την Ευρώπη, η κορεατική εταιρία διευρύνει την παρουσία της στην άκρως δυναμική και ανερχόμενη κατηγορία των B-SUV. Το νέο μοντέλο, πιστό στην παράδοση του αυξημένου value for money της Hyundai, έρχεται να προσφέρει χώρους, ευελιξία, πρακτικότητα – και φυσικά το αυξημένο ύψος του που αποτελεί εγγύηση για απροβλημάτιστες διαδρομές εκτός ασφάλτου – σε εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή.
Με δύο μοντέλα στην ίδια κατηγορία – αυτή των B-SUV – δίνει πλέον το παρών η Hyundai, αφού δίπλα στο υπάρχον πιο «καθαρόαιμο» SUV Kona παρατάσσεται πλέον μια πιο light, ως προς τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου πρόταση, το «αστικό» - όπως το χαρακτηρίζει η ίδια η εταιρία - crossover Bayon (Μπεϊόν). Ένα μοντέλο που καταφέρνει όμως να προσφέρει σαφώς μεγαλύτερους χώρους, αλλά και αυξημένη ευελιξία, συνδυασμένη με δυναμικά χαρακτηριστικά που δείχνουν και τη στόχευσή του: το νεανικό κοινό της Ευρώπης. Για αυτόν τον λόγο άλλωστε το νέο μοντέλο της Hyundai διαθέτει ευρωπαϊκό όνομα, αφού η Bayonne είναι πόλη της νοτιοδυτικής Γαλλίας (και πρωτεύουσα της γαλλικής χώρας των Βάσκων).
Μοντέρνο και ευρύχωρο
Η μηχανολογική συγγένεια με το ήδη δημοφιλές σουπερμίνι της εταιρίας, το Hyundai i20, δεν είναι μυστικό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε να κάνουμε με δύο πλήρως διακριτά μοντέλα. Και μόνο τις διαστάσεις του Hyundai Bayon να λάβει υπόψη κανείς (μήκος 4.180 mm, πλάτος 1.775 mm και ύψος 1.490 mm) είναι αρκετό για να αντιληφθεί ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι σαφώς πιο ευρύχωρο. Πολύ περισσότερο που το μεταξόνιο είναι αυξημένο στα 4.180 mm, εξασφαλίζοντας άφθονο χώρο για τους πίσω επιβάτες.
Ενώ όντας γνήσιο Crossover, το Bayon προσφέρει τη «λογικά» αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 165 mm, η οποία όχι μόνο είναι επαρκής για περιπλανήσεις στο δασικό οδικό δίκτυο, αλλά έχει ως θετική συνέπεια και μία «ψηλή» θέση οδήγησης με αναβαθμισμένη περιφερειακή ορατότητα.
Από την άλλη, το Bayon, διαθέτοντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία “Sensuous Sportiness” της Hyundai, καταφέρνει να έχει τη δική του προσωπικότητα με ένα αμάξωμα που κινείται μεταξύ των τυπικών πεντάθυρων hatchback και των station wagon – με το τελευταίο αυτό χαρακτηριστικό να καθορίζει και την πρακτικότητα του πορτμπαγκάζ, το οποίο προσφέρει τα - ουκ ολίγα - 410 λίτρα του για τη μεταφορά αποσκευών.
Δείτε εδώ βίντεο σχετικά με τη σχεδίαση του Hyundai Bayon:
Επιδόσεις με οικονομία
Το Bayon προσφέρεται με μια γκάμα από ιδιαίτερα αποδοτικούς βενζινοκινητήρες 1,0 και 1,2 λίτρων, με ή χωρίς 48V υβριδική τεχνολογία, που σε κάθε περίπτωση προσφέρουν όχι μόνο χαμηλές εκπομπές CO2 αλλά και μειωμένη κατανάλωση. Στην πλέον προσιτή του εκδοχή το νέο crossover της Hyundai κινείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 MPi 84 ίππων, συνδυασμένο με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ στη συνέχεια τον λόγο έχει ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος και άμεσου ψεκασμού T-GDi για βέλτιστη απόδοση και καλύτερες επιδόσεις.
Αυτός ο κινητήρας, ο 1.0 T-GDi, στην περίπτωση που ενσωματώνει την 48V υβριδική τεχνολογία της Hyundai αποδίδει ισχύ 100 ή 120 ίππων και συνδυάζεται με το ευφυές σύστημα μετάδοσης με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων (6iMT) ή με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT). Ο ίδιος κινητήρας είναι επίσης διαθέσιμος και χωρίς το 48V υβριδικό σύστημα – συνδυασμένος με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (6MT) ή αυτόματο 7DCT.
Σημειώστε ότι η Hyundai δεν έκανε «τσιγκουνιές» στον τομέα της τεχνολογίας, καθώς φρόντισε να εφοδιάσει το Bayon με το μοναδικό σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD), το οποίο ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος της βαλβίδας ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Γεγονός που, βελτιώνοντας την καύση, βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την εξοικονόμηση καυσίμου.
Σημειώστε επίσης ότι το ευφυές χειροκίνητο σύστημα μετάδοσης (intelligent Manual Transmission ή iMT), είναι μια ιδιαίτερη τεχνολογική επιλογή που εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου, καθώς επιτρέπει περιστασιακά στο αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα, σβήνοντας μάλιστα τον κινητήρα εν κινήσει και βάζοντάς τον και πάλι εμπρός χωρίς παρέμβαση του οδηγού. Ενώ το γεγονός ότι ο 1.0 T-GDi – σε όλες του τις εκδοχές - συνδυάζεται με σύστημα επιλογής προφίλ λειτουργίας από τον οδηγό (Eco, Normal και Sport) αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που αναβαθμίζει την απόδοση.
Πλούσια εξοπλισμένο
Το γεγονός, τώρα, ότι το Hyundai Bayon είναι προσιτό, δεν σημαίνει ότι είναι και φτωχό – κάθε άλλο μάλιστα. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25’’ και η επίσης ψηφιακή οθόνη αφής (8,0’’ ή 10,25’’, ανάλογα με την έκδοση) είναι τα πρώτα σημάδια που παραπέμπουν σε έναν πλούσιο εξοπλισμό. Ενώ τα 5 έτη δωρεάν συνδεδεμένων υπηρεσιών Hyundai Blulink δίνουν τη δυνατότητα στην εταιρία να δηλώνει ότι το νέο Hyundai Bayon δεν έχει αντίπαλο στον τομέα της συνδεσιμότητας.
Ούτως ή άλλως, ο κατάλογος με τα διάφορα υψηλής τεχνολογίας συστήματα είναι μεγάλος και περιλαμβάνει στάνταρ το πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού “SmartSense”, με τους ανθρώπους της Hyundai να βεβαιώνουν ότι αυτό είναι ότι «καλύτερο» προσφέρεται στην κατηγορία. Βλέπετε, το SmartSense ξεκινά από την προειδοποίηση για ύπαρξη επιβατών στο πίσω κάθισμα που δεν έχουν δέσει τη ζώνη ασφαλείας (Rear Occupant Alert- ROA) για να φτάσει μέχρι την Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist- LKA) και το Smart cruise control που αξιοποιεί τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης (Navigation-based Smart Cruise Control- NSCC) για να διατηρήσει την επιθυμητή από τον οδηγό ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, προσαρμόζοντάς της όμως στη γεωμετρία του τμήματος του δρόμου που κινείται το Bayon και κρατώντας πάντα την απαραίτητη απόσταση ασφαλείας από το εκάστοτε προπορευόμενο όχημα.
…και ασφαλώς συνδεδεμένο
Το Bayon είναι, όπως είπαμε, εξοπλισμένο με την τελευταία έκδοση της τεχνολογίας Bluelink® της Hyundai, προσφέροντας υπερσύγχρονες υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Το Bluelink® περιλαμβάνει υπηρεσίες όπως το Connected Routing και η ενοποίηση ημερολογίου (Calendar Integration), χάρη στην οποία ο οδηγός μπορεί να αναπαράγει το ημερολόγιο της Google ή της Apple στο σύστημα πολυμέσων του οχήματος. Επίσης, εάν υπάρχει η διεύθυνση ενός προορισμού συνάντησης, τότε αυτή μπορεί να εισαχθεί απευθείας στο σύστημα πλοήγησης του Bayon.
Επιπλέον, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Bluelink®, ο οδηγός μπορεί να εντοπίσει και να κλειδώσει ή να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητό του εξ’ αποστάσεως ή ακόμα και να ελέγξει σημαντικές πληροφορίες, όπως τα απαραίτητα service ή η στάθμη καυσίμου στο ρεζερβουάρ.
Σημειώστε ότι σε περίπτωση ατυχήματος, εφόσον έχουν ενεργοποιηθεί οι αερόσακοι του οχήματος, το eCall ειδοποιεί αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Εναλλακτικά, οι επιβάτες μπορούν να ενεργοποιήσουν αυτήν τη λειτουργία με το πάτημα ενός διακόπτη.
Όλα αυτά έχουν σαν τιμή εκκίνησης τα 15.890 ευρώ στην περίπτωση του 1.2 MPi και τα 17.290 ευρώ στην περίπτωση του 1.0Τ. Γεγονός που υπό την ομπρέλα ασφαλείας που προσφέρει η 5ετής – και χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων – εργοστασιακή εγγύηση της Hyundai δικαιολογεί πλήρως τον χαρακτηρισμό του νέου Hyundai Bayon ως ένα μοντέλο που όχι μόνο είναι προσιτό, αλλά και διαθέτει υψηλότατο value for money.
Εδώ μπορείτε να περιηγηθείτε στις διάφορες εκδόσεις του Hyundai Bayon
Δείτε τον αναλυτικό εξοπλισμό και τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Hyundai Bayon εδώ