Δεν διάλεξε τυχαία το βαρύ όνομα Mustang η Ford για το πρώτο ηλεκτρικό της SUV, που την βάζει στο αύριο της αυτοκίνησης. Βλέπετε, η Ford Mustang Mach-E δεν προσφέρει μόνο μηδενικούς ρύπους, αλλά και οδηγική απόλαυση στον κάτοχό της, ο οποίος θα διαπιστώσει επίσης ότι το αυτό ηλεκτρικό μοντέλο καλύπτεται επίσης από ένα δίχτυ υψηλής τεχνολογίας, με πλήθος συστημάτων και εφαρμογών που διευκολύνουν τη χρήση και αυξάνουν θεαματικά την ασφάλεια.
Το πρώτο ζητούμενο από ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πέραν βεβαίως του αυτονόητου των μηδενικών γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο είναι βέβαια η αυτονομία. Και ξεκινώντας από αυτή τη ζωτικής για τον οδηγό ενός αυτοκινήτου παράμετρο, δεν μπορούμε παρά να παραθέσουμε τα στοιχεία που μιλούν μόνα τους: το νέο σπορ ηλεκτρικό SUV της Ford διαθέτει αυτονομία που μπορεί να φτάσει τα 610 χιλιόμετρα – και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο μπαταριών, χωρητικότητας 75 kWh και 98 kWh (με ωφέλιμη χωρητικότητα 68 kWh και 88 kWh, αντίστοιχα) που ανάλογα με την έκδοση προσφέρουν αυτονομία 400, 410, 490, 540 και 610 χιλιομέτρων - όπως ήδη αναφέραμε - σύμφωνα πάντα με το πρότυπο μετρήσεων που επιβάλλουν οι κανονισμοί του WLTP.
«Εργοστασιακές» βεβαίως οι μετρήσεις, αποκλίσεις πάντα υπάρχουν στην πράξη, αλλά ακόμα και έτσι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να νιώσει ο ιδιοκτήτης μιας Ford Mustang Mach-E το διεθνώς αποκαλούμενο “Range Anxiety” (άγχος της αυτονομίας). Αυτό, όχι μόνο γιατί είναι πρακτικά αδύνατο να χρειαστεί σε καθημερινή βάση περισσότερα από τα ελάχιστα 410 χιλιόμετρα αυτονομίας της Mach-E, αλλά και γιατί έχει στα χέρια του έναν πολύτιμο βοηθό που θα συμβάλλει τα μέγιστα στο να έχει ένα απροβλημάτιστο ταξίδι: ο λόγος για το app “FordPass” με τη βοήθεια του οποίου μπορεί όχι μόνο να βρει φορτιστή - αλλά και να πραγματοποιήσει πλήθος ρυθμίσεων του αυτοκινήτου του.
Δείτε εδώ ένα βίντεο με τη Ford Mustang Mach-E στην έκδοση “First Edition”:
Τρόποι και χρόνος φόρτισης της μπαταρίας της Ford Mustang Mach-E:
Σημειώνουμε ότι το σπορ-κουπέ ηλεκτρικό SUV της Ford μπορεί μέσα σε 10 μόλις λεπτά να ανακτήσει 119 χιλιόμετρα αυτονομίας με σύνδεση σε ταχυφορτιστή.
Επιδόσεις ασφαλείας
Το επόμενο που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο με το συνθετικό Mustang στο όνομά του είναι βέβαια ο σπορ χαρακτήρας. Και εδώ η Ford απαντά στην «χειρότερη» περίπτωση με τους 269 ίππους της έκδοσης με τον ένα ηλεκτροκινητήρα και την κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) και στην - φυσικά - καλύτερη με τους 351 ίππους της έκδοσης με δύο κινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Ενώ για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και η διαθέσιμη για παραγγελία επίσης τετρακίνητη, έκδοση “GT” με 487 ίππους και ροπή 860 Nm που κατεβάζει το χρόνο για τα 0-100 km/h στα μόλις 3,7".
Η ισχύς αυτή είναι σε κάθε περίπτωση αρκετή για να κολλάει η πλάτη σου στο κάθισμα στη φάση της πλήρους επιτάχυνσης, ωστόσο δεν είναι αυτή που από μόνη της διαμορφώνει τις δυνατότητες του νέου μοντέλου.
Η ηλεκτρική Mustang διαθέτει μια εξαιρετική ανάρτηση που της επιτρέπει να είναι αντάξια του DNA της Ford, η οποία έχει δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, πρακτικά σε όλα της τα μοντέλα, ακόμα και στα πλέον προσιτά, όπως το Fiesta. Η διαχείριση του λογικά αυξημένου, λόγω των μπαταριών, βάρους του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική και ο οδηγός δεν αργεί να διαπιστώσει ότι μπορεί να χειριστεί το ηλεκτρικό SUV κυριολεκτικά όπως θέλει, αφού εκτός των άλλων έχει στη διάθεσή του και τα προφίλ λειτουργίας του αυτοκινήτου, με τα οποία μπορεί να διαμορφώσει τη συμπεριφορά της Mustang με βάση τη διάθεσή του και της συνθήκες κίνησης (μπορεί κανείς να βαρύνει το τιμόνι ή να βελτιώσει την απόκριση στο γκάζι). Από και πέρα δύσκολα η ευστάθεια του αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο είναι εξαιρετική, ενώ ένα πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού έρχονται να προσφέρουν άνεση ή / και ασφάλεια.
Δείτε εδώ πως η Ford Mustang Mach-E απέκτησε τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά της:
Η Ford Mustang Mach-E με μια ματιά
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της Ford Mustang Mach-E
Στα όρια της αυτόνομης οδήγησης
Η Ford Mustang Mach-E προσφέρει, λοιπόν, συστήματα που αγγίζουν τα όρια της αυτόνομης οδήγησης – και μάλιστα στον στάνταρ εξοπλισμό – όπως το εξελιγμένο Adaptive Cruise Control (ACC), το αυτορρυθμιζόμενο/ευφυές σύστημα διατήρησης ταχύτητας και μάλιστα με λειτουργία Stop&Go – με αυτόματη ακινητοποίηση και επανεκκίνηση, υποβοήθηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση Traffic Jam Assist (TJA) και αυτόματη διατήρηση της πορείας του αυτοκινήτου στο κέντρο της λωρίδας Lane Centering Assist (LCA). Συστήματα που επιτρέπουν να ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο έχοντας κάπως πιο «χαλαρά» τα χέρια στο τιμόνι και χωρίς να αγγίζεις ούτε φρένο ούτε γκάζι, αφού η σχετική υπολογιστική μονάδα φροντίζει πριν από σένα για σένα, αφήνοντάς σου τελικώς το καθήκον της επίβλεψης – κάτι που σημαίνει ότι μειώνεται σημαντικότατα η κόπωση σε ένα ταξίδι, χωρίς «σκόντο» στον τομέα της ασφάλειας.
Άφθονοι χώροι
Επειδή όμως ένα αυτοκίνητο – και μάλιστα ένα SUV, έστω και αν είναι ηλεκτρικό, έστω και αν έχει σπορ χαρακτήρα, οφείλει να προσφέρει μεταφορικό έργο η Ford Mustang Mach-E, αξιοποιεί τις εξωτερικές της διαστάσεις (Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4713 Χ 1881 Χ 1625 mm) για να προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό, με άφθονους χώρους για επιβάτες και ένα πορτμπαγκάζ 402 λίτρων.
Και καθώς η Ford έχει επιδείξει στα τελευταία της μοντέλα μια σειρά ευρεσιτεχνίες, φρόντισε να μας εκπλήξει με μία ακόμα πρωτοτυπία, ένα δεύτερο πορτμπαγκάζ 81 λίτρων, στεγανό - τύπου «νεροχύτης» - όπως αυτό του Puma. Μόνο που στην περίπτωση της Mach-E αυτός ο χώρος αποσκευών βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό – και όχι το πίσω. Σημειώστε ότι και άλλες, γνωστές πατέντες της εταιρίας, όπως αυτή της εύκαμπτης εταζέρας του πορτμπαγκάζ, που δεν χρειάζεται να την αφαιρέσεις από την πέμπτη πόρτα, δίνουν και εδώ το παρών.
Κατά τ' άλλα, οι δύο ψηφιακές οθόνες στο εσωτερικό, μία μικρή 10,25" και μία μεγάλη 15,5" (όσο και η οθόνη ενός laptop!) δίνουν το στίγμα της νέας εποχής που εγκαινιάζει η Ford Mustang Mach-E, με την πρώτη να είναι λιτή μεν, αλλά εξαιρετικά χρηστική –εμφανίζοντας τις απαραίτητες κάθε φορά ενδείξεις και μάλιστα σε μέγεθος ευανάγνωστο για όλες τις ηλικίες – και την ομολογουμένως εντυπωσιακότατη δεύτερη να μας βάζει σε μια άλλη διαδικασία για τη σχέση του αυτοκινήτου με τον οδηγό και τις δυνατότητες ελέγχου του πρώτου από τον δεύτερο.
Το όφελος της επιδότησης
Κλείνουμε με μια αναφορά στη δυνατότητα να επωφεληθεί κανείς από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Βλέπετε, από τις τέσσερις εκδόσεις - δύο με κίνηση στους πίσω τροχούς και δύο τετρακίνητες με μπαταρία 75 kWh και 98 kWh – στις οποίες το νέο μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, η νέα Ford Mustang Mach-Ε, οι τρείς [75kWh/269PS (RWD), 98kWh/294PS (RWD) και 75kWh/269 PS (AWD)] επωφελούνται από επιδότηση ύψους 6.000 ευρώ.
Θυμίζουμε ότι για αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως ?30.000, η επιδότηση φτάνει το 20% της αξίας και με μέγιστο ποσό τις ?6.000. Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα με ΛΤΠΦ από ?30.001 έως και ?50.000 η επιδότηση διαμορφώνεται στο 15% της αξίας και με μέγιστο ποσό και πάλι τις ?6.000.
Τιμοκατάλογος
Περισσότερα για τη νέα Ford Mustang Mach-E μπορείτε να δείτε εδώ
Δείτε εδώ βίντεο σχετικά με τον τρόπο φόρτισης της μπαταρίας της Ford Mustang Mach-E:
Οι εκδόσεις της νέας Ford Mustang Mach-E
• Mustang Mach-E (RWD). Ισχύς 269 PS με μπαταρία κανονικής αυτονομίας/440 km, 294 PS με μπαταρία αυξημένης αυτονομίας/610 km. Ροπή 430 Nm. Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,1" έως 6,2".
• Mustang Mach-E (AWD). Ισχύς 269 PS με μπαταρία κανονικής αυτονομίας/400 km, 351 PS με μπαταρία αυξημένης αυτονομίας/540 km. Ροπή 580 Nm. Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,1" έως 5,6".
• Mustang Mach-E First Edition (AWD). Ισχύς 351 PS, με μπαταρία αυξημένης αυτονομίας/510 km. Ροπή: 580 Nm. Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,1".
• Mustang Mach-E GT (AWD). Ισχύς 487 PS με μπαταρία αυξημένης αυτονομίας/490 km. Ροπή 860 Nm. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,7".
Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να δείτε κάνοντας κλικ εδώ