Η όποια αύξηση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων που παρατηρήθηκε τον φετινό Αύγουστο δεν μπορεί να ανατρέψει τη συνολική εικόνα της αγοράς που σημειώνει στο σύνολο της χρονιάς μια ελαφρά μείωση που έχει να κάνει, όπως επανειλημμένως έχουμε γράψει, όχι με την έλλειψη αγοραστικού ενδιαφέροντος, αλλά με διαθεσιμότητα των οχημάτων.
Το μυστικό είναι κοινό: αυτοκίνητα ετοιμοπαράδοτα δεν υπάρχουν (για την ακρίβεια, υπάρχουν ελάχιστα) και όποιος επιθυμεί να αποκτήσει καινούριο αυτοκίνητο θα πρέπει να το παραγγείλει και να περιμένει από λίγους μήνες έως και πάνω από ένα χρόνο. Και παρά το γεγονός ότι η έλλειψη συνοδεύεται από σημαντική αύξηση των τιμοκαταλόγων (τουλάχιστον κατά 20%) φαίνεται ότι το πρόβλημα της αγοράς δεν είναι η ζήτηση, έστω και αν παρατηρείται μια ελαφρά κάμψη σε αυτό που οι αντιπροσωπείες ονομάζουν «διελεύσεις» υποψηφίων αγοραστών από τα επίσημα σημεία πώλησης. Η κάμψη αυτή, σε πρώτη τουλάχιστον φάση, πρέπει να αποδοθεί κυρίως στην έλλειψη αυτοκινήτων, που αποθαρρύνει τους ενδιαφερομένους από το μεταβούν σε μια αντιπροσωπεία για να δουν κάποια αυτοκίνητα που απλώς δεν υπάρχουν.
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων έχει μέχρι στιγμής δώσει στοιχεία για τις ταξινομήσεις μέχρι και τον Αύγουστο, από τα οποία προκύπτει ότι παρά την θεαματική αύξηση των πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων κατά σχεδόν 40% τον Αύγουστο, στο σύνολο του οκταμήνου έχουμε μείωση κατά 1,1%:
Σημειώστε ότι πέρυσι, το 2021, η αγορά είχε κλείσει στις 100.911 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 24,6% σε σχέση με τις 80.977 ταξινομήσεις του 2020, όταν είχε «πληγωθεί» από την πανδημία του κορωνοϊού.
Σε σχέση τώρα με το «ενεργειακό μείγμα» των πωλήσεων παρατηρούμε, στο σύνολο της χρονιάς, μείωση των ταξινομήσεων και των βενζινοκίνητων οχημάτων και των diesel, ενώ ανοδικά κινούνται όλα τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και οχήματα υγραερίου (διπλού καυσίμου). Μείωση έχουμε και στις πωλήσεις οχημάτων φυσικού αερίου, η οποία πρέπει να αποδοθεί στις εξελίξεις στο ενεργειακό και την εκτόξευση τις τιμής του καυσίμου αυτού.
Τέλος, στην κατάταξη των πωλήσεων, έχουμε για άλλη μια φορά την Toyota να προηγείται με μεγάλη μάλιστα διαφορά, ενώ παρατηρούμε ότι η Hyundai έχει ανέβει στη δεύτερη θέση, ακολουθούμενη από την Peugeot και, λίγο πιο πίσω, από την Volkswagen.